PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Wydatki konsumentów po 60. roku życia to 8 bln dolarów

Autor: dlahandlu.pl 28 maja 2012 14:20

W 2050 r. 2 mld klientów na świecie będzie mieć ponad 60 lat. Firmy z wielu branż przygotowują specjalne produkty i usługi dostosowane do ich potrzeb. Takie, wciąż jeszcze niszowe oferty, wkrótce mogą stać się w Europie bardziej popularne, niż te kierowane do młodych osób. Ma to związek ze starzeniem się zachodnich społeczeństw, a także z rosnącą aktywnością oraz siłą nabywczą osób starszych - szacuje się, że w 2015 r. starsi konsumenci wydadzą na światowych rynkach ponad 15 mld dol.


Dziś 17,5 proc. populacji Polski stanowią osoby w wieku powyżej 60 lat . To ok. 6,5 mln osób. Do 2030 r. ich liczba wzrośnie do 9,5 mln i będą stanowić 24 proc. obywateli. W tym czasie dwukrotnie wzrośnie liczba osób mających min. 80 lat. Podobną tendencję obserwuje się na całym świecie. Obecnie liczba osób po 60 r. życia przekracza 800 mln, zaś w 2047 r. sięgnie 2 mld . 

Tegoroczny raport Eurostatu , wskazuje na to, że nadchodzące lata będą okresem znaczącego rozwoju rynku produktów i usług skierowanych do starszych mieszkańców Europy. Twórcy raportu podkreślają, że zjawisko to, zwane „srebrną ekonomią" może być wręcz morem wzrostu gospodarczego na naszym kontynencie. Opinię tę podziela ponad 60 proc. ankietowanych przez Eurostat w 27 krajach Unii.

Dla przykładu szacuje się, że w 2011 r. sprzedano w Polsce nawet 200 tys. telefonów o tzw. prostej funkcjonalności . Sukces oparty jest tutaj na odpowiednim dopasowaniu produktu do specyficznych potrzeb starszych odbiorców. Według badań myPhone, najważniejsze cechy telefonu, które wskazali użytkownicy w wieku 50+ to: duże klawisze i elegancka, trwała obudowa (31% wskazań), czytelny ekran i proste menu (28%) oraz długi czas czuwania (13%). Specjalnie zaprojektowane telefony otwierają długą listę produktów, nowoczesnych, a zarazem prostych w obsłudze i dostosowanych do potrzeb i oczekiwań starszych klientów.

Starsi konsumenci chcą poznawać zdobycze techniki i coraz częściej korzystają z Internetu jako narzędzia pracy, rozrywki i pozyskiwania informacji. 

- Dojrzali użytkownicy sieci doceniają fakt, że zakupy przez Internet są tańsze i szybsze niż w sklepach tradycyjnych, a także dają możliwość porównania produktów z różnych źródeł i zdobycie dużej ilości informacji przed podjęciem decyzji - wyjaśnia Tomasz Dalach, współzałożyciel i członek zarządu Grupr.pl. Starsi klienci wskazują również, że bardzo dużym atutem nabywania produktów przez Internet jest to, że są dostarczane bezpośrednio do domu.

- Starzenie się społeczeństw generuje wielkie wyzwania dla specjalistów ds. marketingu, z których wiele firm nie zdaje sobie jeszcze w pełni sprawy. To jest segment konsumentów, który będzie rósł przez wiele następnych lat, co oznacza konieczność wdrożenia specjalnych narzędzi promocji uwzględniających nawyki, potrzeby i oczekiwania tej grupy docelowej - opisuje Agnieszka Orłowska, prezes Globalnego Centrum Biznesowego HP. Dostawcy produktów dla starszych konsumentów powinni pamiętać o tym, że starsze osoby nie chcą postrzegać siebie jako seniorów wymagających specjalnych narzędzi, ale jako konsumentów wybierających po prostu praktyczne, przyjazne, a jednocześnie nowoczesne rozwiązania.
Jak szacuje firma doradcza AT Kearney, konsumenci mający powyżej 60 lat obecnie wydają ok. 8 bln dolarów, a w 2015 r. wydadzą już ponad 15 bln dol.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11364

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane