Wydatki na reklamy napojów energetycznych w mediach tradycyjnych zmalały o ponad 42 proc.

Autor: wirtualnemedia.pl 4 lutego 2015 14:04

W ub.r. cennikowe wydatki na reklamy napojów energetycznych w mediach pozainternetowych zmalały o 42,4 proc. Mocno spadł budżet reklamowy Tigera, za to wzrósł w przypadku Las Vegas Energy Drinka. Następuje wytchnienie po boomie reklamowym sprzed kilku lat i przenoszenie komunikacji do internetu - podają wirtualnemedia.pl.

Z danych cennikowych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci napojów energetycznych wydali w 2014 roku na reklamy swoich produktów we wszystkich mediach poza internetem 61,7 mln zł. Było to 42,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z danych Kantar Media wynika, że producenci energetyków w ub.r. ograniczyli przede wszystkim wydatki na reklamę w telewizji, magazynach i w kinach. W telewizjach wydali prawie 59 proc. mniej niż rok wcześniej (37 mln zł),w magazynach o 5,3 proc. mniej (816,1 tys. zł), a w kinach 1,7 proc. mniej (15,3 mln zł). Reklamy produktów z tej kategorii zaczęły pojawiać się natomiast w radiu i gazetach. Więcej było ich także na outdoorze.

Liderem wydatków reklamowych w kategorii energetyków pozostaje Red Bull. W ub.r. wsparcie tej marki w mediach tradycyjnych kosztowało 29,4 mln zł, o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej. 

Drugim największym reklamodawcą w tej kategorii jest Maspex Wadowice, który na reklamy Tigera w mediach wydał w ub.r. 19,6 mln zł - 37,8 proc. mniej niż w 2013 roku.  

Trzecim największym pod względem wydatków reklamowych graczem w tej kategorii jest marka Las Vegas Energy Drink. Wydatki na jej reklamę w 2014 roku wyniosły 8,2 mln zł i były wyższe od tych rok wcześniej o 46,4 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane