REKLAMA
REKLAMA

Wydatki Tesco na reklamy o 42 proc. w dół, a Auchan o 105 proc. w górę

Autor: wirtualnemedia.pl 23 października 2014 10:16

W br. mocno wzrosły cennikowe wydatki reklamowe Lidla Polska, Jeronimo Martins Polska (właściciela Biedronki) i Auchan Polska, natomiast o ponad 40 proc. zmalał budżet Tesco Polska. Sieci supermarketów i dyskontów wyraźnie zwiększyły nakłady na reklamy radiowe i kinowe, a ograniczyły na outdoorowe - czytamy w wirtualnemedia.pl

REKLAMA

Od stycznia do sierpnia br. cennikowe wydatki reklamowe sieci supermarketów i dyskontów (bez uwzględnienia internetu) wyniosły 695,78 mln zł, o 53,47 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 8,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największymi marketerami w tym sektorze są Lidl Polska i Jeronimo Martins Polska (właściciel Biedronki). Pierwsza firma cennikowo przeznaczyła w br. na reklamy 297,48 mln zł, o 73,92 mln zł więcej niż przed rokiem (to o 33,1 proc. w górę). Z kolei cennikowe wydatki na reklamy Biedronki wyniosły 174,84 mln zł, o 47,12 mln zł więcej niż przed rokiem (36,9 proc. w górę). W sumie wydatki Lidla i Biedronki stanowiły 67,9 proc. inwestycji reklamowych wszystkich hipermarketów i dyskontów, o 13,2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Za to cennikowe nakłady reklamowe Tesco Polska od stycznia do sierpnia br. były o 41,88 mln zł niższe niż przed rokiem, co oznacza spadek o 42,8 proc. Wiosną br. z reklam tej sieci zniknęli animowani Henio i Krysia, a stałym ambasadorem produktów żywnościowych został Robert Makłowicz, który w ostatnich kampaniach promował pieczywo oraz owoce i warzywa.

Z kolei cennikowy budżet Kaufland Polska wzrósł o 2,27 mln zł (czyli o 6,6 proc.), natomiast wydatki Auchan Polska zwiększyły się o 14,21 mln zł (to wzrost aż o 105 proc.).

Zdecydowanie najważniejszym kanałem komunikacji marketingowej supermarketów i dyskontów jest telewizja, do której od stycznia do sierpnia br. trafiło 382,86 mln zł, (minimalnie mniej niż rok wcześniej), co stanowiło 55 proc. wydatków całego sektora, o 4,6 pkt proc. mniej niż przed rokiem.

Z kolei nakłady na reklamy w radiu wzrosły w skali roku o 51,96 mln zł (to 36,1 proc. w górę), a ich udział zwiększył się z 22,4 do 28,2 proc. Inwestycje reklamowe w magazynach urosły o 3,78 mln zł (czyli o 9 proc.), a w kinach - o 1,96 mln zł (czyli o 24,8 proc.).

Za to wydatki na reklamy outdoorowe zmalały o 4,25 mln zł (to spadek o 10,2 proc.). Jeśli chodzi o internet, nieobjęty w monitoringu Kantar Media, to w I połowie br. cały sektor handlowy (obejmujący nie tylko supermarkety i dyskonty, lecz także sklepy innego typu) stanowił 9 proc. rynku reklamy internetowej, którego wartość wyniosła 1,25 mld zł - podały wirtualnemedia.pl.
 .


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA