REKLAMA
REKLAMA

Wydawca serwisu dlahandlu.pl idzie na giełdę

Autor: PAP 23 kwietnia 2013 22:05

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości, wydawca m.in. miesięcznika "Nowy Przemysł" i serwisu wnp.ploraz dlahandlu.pl zadebiutuje na NewConnect w piątek 26 kwietnia - poinformował PAP Wojciech Kuśpik, prezes PTWP. Dodał, że celem spółki jest debiut na głównym parkiecie GPW za 2-3 lata.

REKLAMA
"Naszym celem nie było stricte pozyskanie środków. Głównie chodziło nam o sam debiut i upublicznienie spółki. Wiąże się to z planowanymi akwizycjami, które będziemy przejmować m.in. płacąc akcjami. A warunkiem powodzenia tego typu transakcji jest to, aby nasza spółka była notowana" - powiedział PAP Kuśpik.

"Podmiotów do akwizycji szukamy w segmencie internetowym, eventowym oraz wydawniczym. Działają one tak jak nasze dotychczasowe aktywa w segmencie specjalistycznym. Zakładamy, że pierwsze przejęcia uda nam się zrealizować w tym roku" - dodał.

Z przeprowadzonej emisji akcji serii C spółka pozyskała 1,4 mln zł, z czego 0,5 mln zł zamierza przeznaczyć na rozwój organiczny, zaś pozostałą kwotę na akwizycje.

Prezes Kuśpik powiedział, że w ciągu 2-3 lat PTWP chce zadebiutować na głównym rynku warszawskiej GPW.

"Docelowo w przeciągu dwóch-trzech lat chcemy wejść na główny parkiet. Jeśli uda nam się zrealizować planowane przejęcia, to jest to bardzo realny termin" - powiedział.

Po czterech kwartałach 2012 roku PTWP miała 26,83 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,12 mln zł zysku EBITDA, 2,72 mln zł zysku EBIT oraz 2,05 mln zł zysku netto.

Prognoza spółki na 2013 rok zakłada wypracowanie 27,21 mln zł przychodów ze sprzedaży, 4,07 mln zł zysku EBITDA, 3,37 mln zł zysku EBIT oraz 2,93 mln zł zysku netto. Z kolei w 2014 roku ma to być odpowiednio: 37,42 mln zł przychodów ze sprzedaży, 4,75 mln zł zysku EBITDA, 4,06 mln zł zysku EBIT oraz 3,44 mln zł zysku netto.

"PTWP jest w fazie inwestycji i rozwoju. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie mogę powiedzieć, że pierwszy rok-półtora jest okresem, w którym zysku na przejęciach nie widać. Wynika to z nakładów, restrukturyzacji przejmowanych podmiotów" - powiedział Kuśpik.

"Stąd nasza prognoza na 2014 rok zakłada wyraźny wzrost sprzedaży, a zyski na zbliżonych poziomach. Ich wyraźnego wzrostu należy spodziewać się ok. 2015 roku" - dodał.

Wojciech Kuśpik dodał, że spółka notuje wzrosty wpływów przychodów z reklamy internetowej. "Widzimy, że od dwóch lat rynek reklamy jest w kryzysie. Niemniej wydatki reklamodawców są głównie skierowane do specjalistycznych odbiorców, i my z tego korzystamy i notujemy wzrosty" - powiedział.

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości działa na rynku od 1995 roku. Spółka specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji obejmujących wydawanie magazynów prasowych i specjalistycznych publikacji, budowę i zarządzanie portalami internetowymi, a także organizację kongresów, konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz szkoleń.

W jej portfolio znajdują się m.in. czasopisma "Nowy Przemysł", "Rynek Zdrowia" oraz "Rynek Spożywczy" oraz serwisy internetowe wnp.pl, dlahandlu.pl, propertynews.pl, portalspozywczy.pl oraz farmer.pl.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA