PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Wyprawka szkolna w sieciach handlowych od 48 zł

Autor: ABR Sesta 26 sierpnia 2015 09:17

Instytut badawczy ABR SESTA dokonał analizy najtańszych artykułów szkolnych o określonej funkcjonalności. Została ona przeprowadzona w 11 sieciach handlowych, za pomocą aplikacji Take Task, od 14 do 17 sierpnia br. Z badania wynika, że najwięcej produktów w minimalnych cenach rynkowych można zakupić w sieci Auchan.

Auchan, bardzo mocno walcząc o wizerunek dyskontowy, oferuje w najniższych cenach aż 15 artykułów szkolnych ze wszystkich badanych (Carrefour posiada ich 5, E.Leclerc 3, a Lidl i Kaufland tylko 1). Wartość koszyka najtańszych 24 produktów wynosi w tej sieci 47,80 złotych i znacząco różni się od kwoty najtańszego koszyka oferowanego przez Intermarche (132,28 zł). Jego niski koszt w Auchan wynika zapewne z faktu, że znajdują się w nim towary o minimalnej funkcjonalności lub słabszej jakości, ale za to w bardzo atrakcyjnych cenach np. jednokomorowy plecak dla dziecka kosztuje tylko 4,99 złotych. Sieć nie oferuje w tym zakresie cenowym wielu promocji, ponieważ są to jedne z najtańszych cen na rynku.  

Zaraz za Auchan w rankingu plasują się Carrefour, E. Leclerc i Mila, jednak nie sprzedają one artykułów szkolnych w ekstremalnie niskich cenach, w zamian oferują więcej promocji. Wynika to po części z sytuacji, że sieci, w związku z planowaną większą sprzedażą, obniżyły swoje marże i wynegocjowały z producentami niższe ceny na okres od lipca do września.

- Auchan oferuje produkty w bardzo szerokim zakresie cenowym, w tym towary o minimalnych parametrach i cenie. Natomiast inne sieci nie posiadają tak szerokiej oferty w najniższym przedziale cenowym i dlatego ich najtańsze produkty częściej charakteryzują się wyższymi parametrami oraz sprzedawane są w cenach promocyjnych. Oczywiście w Auchan również dostępne są w promocji artykuły o wyższych parametrach, wyjaśnia Sebastian Starzyński z instytutu badawczego ABR SESTA.

Wśród 24 najtańszych artykułów szkolnych, które można zakupić w sieciach, znajdują się m.in. blok rysunkowy format A4 – 20 kartek (0,65 zł), zeszyt format A5 – 16 kartek - miękka okładka (0,28 zł), długopis niebieski 4 szt. w opakowaniu (0,99 zł), gumka do ścierania (0,24 zł), plastelina 6 kolorów (0,98 zł), kredki świecowe 12 kolorów (0,88 zł).

Jak wynika z monitoringu gazetek promocyjnych sieci handlowych, prowadzonego przez ABR SESTA, sierpień to okres wzmożonej promocji tego rodzaju produktów. Na ten właśnie miesiąc przypada 60-70 proc. wszystkich promocji artykułów szkolnych i biurowych w całym roku. Większość hipermarketów rozpoczyna je już w lipcu, natomiast Auchan dopiero w sierpniu i promuje w gazetkach 2-3 razy mniej produktów niż Carrefour, E. Leclerc i Tesco. Ta ostatnia sieć również skupiała się na sierpniu, ale w 2014 roku rozpoczęła promocje już w lipcu i w 2015 roku utrzymała tę strategię. Dodatkowo Tesco w ciągu miesiąca opublikowało 3 gazetki tematyczne, poświęcone artykułom szkolnym, z których jedna obowiązuje nadal. Carrefour i E.Leclerc posiadają ponad dwa razy więcej promocji niż pozostałe hipermarkety. Supermarkety od dwóch lat zwiększają ich liczbę np. Polomarket w poprzednich latach, w sierpniu, oferował ich kilkanaście, a w tym roku już jest ich ponad 70 (przy czym miesiąc się jeszcze nie skończył).


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane