REKLAMA
REKLAMA

Wzrosła rentowność restauracji z grupy Sfinks Polska

www.portalspozywczy.pl 2 września 2014 12:05

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej - z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br.

REKLAMA

Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w Sfinksie o 48 proc. r/r i na koniec pierwszego półrocza osiągnęła wartość 6,88 mln zł. Sfinks po raz kolejny wypracował zysk netto na poziomie skonsolidowanym, który w pierwszej połowie br. wyniósł 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r/r. Spółka osiągnęła też na koniec czerwca br. jednostkowy zysk netto w wysokości 21 tys. zł wobec 4,01 mln zł straty netto rok wcześniej.

Jak wyjaśnia zarząd, spadek skonsolidowanych przychodów to m.in. efekt wyłączenia z konsolidacji 12 restauracji w I półroczu br. Jednostkowe przychody ze sprzedaży wyniosły bowiem 79,03 mln zł w porównaniu do 64,2 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego (wzrost o 23 proc.).
- Wyniki pokazują, że przyjęty przez nas kierunek działań przynosi oczekiwane efekty. Wzrost na poziomie operacyjnym i netto jest już stałym trendem, jaki możemy obserwować w naszej działalności. Wpływa na to systematyczna praca nad efektywnością działań restauracji, a także przemyślane działania inwestycyjne.

Zgodnie z przyjętą polityką, w ramach inwestycji własnych uruchamiamy wyłącznie restauracje w bardzo dobrych punktach. W rezultacie, mimo iż na koniec minionego półrocza utrzymaliśmy liczbę restauracji z czerwca ubiegłego roku, nastąpiło istotne zwiększenie potencjału handlowego. W jej wyniku powierzchnia naszych restauracji wzrosła o ponad 700 metrów kwadratowych, a liczba krzesełek o ponad 500. W konsekwencji, całkowite przychody z uwzględnieniem wyłączonych już z konsolidacji 12 restauracji franczyzowych wzrosły rok do roku o 3,2 mln zł i na koniec czerwca wyniosły 84,7 mln zł - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Na wzrost rentowności Sfinks Polska znaczący wpływ miały zmiany efektywnościowe wprowadzone w ramach sieci Sphinx, mającej największy wpływ na przychody spółki. Obok karty głównej obecnie funkcjonują w tej sieci trzy karty uzupełniające: Sphinx Cafe, Kids Menu i Alkohole Menu. Wprowadzono także nowe karty związane z porą dnia: menu lunchowe oraz menu śniadaniowe. Sieci Sphinx i Chłopskie Jadło regularnie też wprowadzają menu sezonowe z nowościami. Wszystkie te działania pozytywnie przełożyły się na sprzedaż.

Sfinks Polska zarządza 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 94 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami Wook (segment casual dining). 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA