Wzrosły wydatki na reklamę w internecie

Autor: wirtualnemedia.pl 8 maja 2017 12:09

Według danych IAB Polska w ub.r. wydatki na reklamy internetowe wyniosły 3,62 mld zł, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej - czytamy na portalu Wirtualnemedia.pl.


Z badania AdEx, realizowanego cyklicznie przez PwC na zlecenie IAB Polska, wynika, że wydatki na reklamy display (razem z wideo) zwiększyły się w ub.r. o 17,5 proc., a udział tej kategorii w całym rynku reklamy internetowej - z 48,7 do 50,2 proc.

Wartość samych reklam wideo wzrosła natomiast o 20 proc., a ich udział tak jak przed rokiem wyniósł 10 proc. Nakłady na marketing w wyszukiwarkach (SEM) były o 8,9 proc. wyższe niż rok wcześniej, (mimo to udział tej kategorii zmalał z 33,8 do 32,3 proc.), a na ogłoszenia - o 17,9 proc. wyższe (co dało wzrost udziału z 12,9 do 13,3 proc.). Procentowo najmocniej wzrosły inwestycje na reklamy mobilne - o 64 proc. (udział tej kategorii wyniósł już 23,5 proc.), oraz na reklamy w social media - o 31 proc. (do 13,5 proc. udziału).

Więcej na Wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane