REKLAMA
REKLAMA

Wzrost aktywności sieci handlowych w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 13 kwietnia 2011 13:01

Wzrost aktywności sieci handlowych w Polsce

Polska była jedynym krajem w Europie, który uchronił się przed skutkami recesji w 2010 i pozostał obszarem bardzo atrakcyjnym dla międzynarodowych sieci handlowych - podaje najnowszy raport CB Richard Ellis pt. How Global is the Business of Retail?

REKLAMA
Już po raz czwarty firma CBRE przeprowadziła coroczne badanie aktywności sieci handlowych na całym świecie. W tym roku zbadała plany 323 sieci handlowych w 73 krajach. Z raportu wynika, że chociaż w roku 2010 zostały zauważone znamiona przezwyciężania kryzysu, dla wielu operatorów handlowych nadal były to trudne czasy, ze względu na ograniczony wzrost wydatków konsumenckich oraz niewiele nowych centrów handlowych, które pojawiły się na rynku. Pomimo trudnych warunków rynkowych globalne sieci handlowe rozszerzyły swoją działalność w wielu obszarach na rynkach międzynarodowych.

Polska odnotowała wzrost aktywności sieci handlowych na poziomie 1.5 proc. Obecnie na polskim rynku działa 32 proc. wszystkich ankietowanych najważniejszych międzynarodowych sieci handlowych. Można oczekiwać, że wraz ze wzrostem PKB (przewidywany wzrost na poziomie 4 proc.), Polska nadal będzie jednym z głównych kierunków ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej. Największym zainteresowaniem cieszyła się Warszawa, jednak ograniczona podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wpłynęła znacząco na ograniczenie ekspansji nowych marek. Zyskał na tym Kraków, gdzie w zeszłym roku otworzono 8 sklepów nowych sieci handlowych, co dało mu 3 miejsce w rankingu Top 10 of New entrants by city' (10 miast o największej ilości nowych marek na rynku).

Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CB Richard Ellis, powiedziała: - Polska jest naturalnym celem ekspansji międzynarodowych sieci handlowych, czego dowodem były otwarcia sklepów nowych sieci w 2010 roku. Magnesem był przede wszystkim relatywnie wysoki poziom wydatków per capita w porównaniu w innymi krajami naszego regionu. W bieżącym roku największym problemem nowych graczy na rynku będzie dostępność powierzchni handlowej wysokiej jakości. W związku z rosnącym popytem, wielu deweloperów planuje remonty, przebudowy i rozbudowy istniejących obiektów, aby przystosować je do rosnących wymagań sieci handlowych.'

Firma CB Richard Ellis zbadała również rynek sprzedaży on-line - 87 proc. sieci handlowych obecnych w Polsce posiada katalogi produktów na stronach internetowych, jednak tylko 24 proc. z nich oferuje sprzedaż swoich produktów przez Internet.

- Obserwujemy ogromne możliwości wzrostu dla międzynarodowych sieci handlowych w zakresie sprzedaży on-line, szczególnie na rynkach rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. Sieci handlowe uznały, że sprzedaż przez internet jest niezbędna do ogólnego wzrostu sprzedaży i strategii rozwoju. Dla wielu z nich stało to się priorytetem, by zoptymalizować wzrost sprzedaży. W Polsce sprzedaż przez internet stale rośnie, ale jest jeszcze ogromne pole do rozwoju - dodje Magdalena Frątczak.

  • hak 2011-04-13 16:34:08

    Doją Polaków że aż przykro patrzyć a cały zysk wyjeżdża w świat tak jak Polacy za pracą

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12698

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA