Wzrost kosztów druku i dystrybucji zredukuje liczbę gazetek promocyjnych

Autor: MondayNews 23 września 2015 14:11

Prawdopodobnie sieci handlowe mocno zredukują liczbę drukowanych gazetek promocyjnych ze względu na wysokie koszty oraz słabą mierzalność efektów. Wzrost liczby klientów korzystających z aplikacji mobilnych, wskazuje, że mogą one zostać zastąpione elektroniczną wersją.

- Wzrost kosztów druku i dystrybucji może przyczynić się do zniknięcia papierowych gazetek promocyjnych lub ograniczenia ich liczby. Nie bez znaczenia jest również fakt, że bardzo trudno jest zbadać końcowe wnioski dotyczące faktycznej liczby ich użytkowników czy sprawdzenia, które rubryki czy strony danej gazetki przyciągają ich największą uwagę - mówi Michał Pajdak, Business Development Director aplikacji Blix.

Sieci handlowe coraz bardziej odchodzą od publikacji zwykłych gazetek na rzecz bardziej wyspecjalizowanych tj. tematycznych. Oznacza to, że same wprowadzają już znaczące zmiany, koncentrując się głównie na promocji sezonowych produktów i ograniczając liczbę publikacji czy ich stron.

- Przewiduję, że gazetki będą głównie dystrybuowane na terenie sklepów i tak długo, jak sieci uznają, że jest to dobry kanał komunikacji z klientami. Gazetka papierowa nieprędko przejdzie do lamusa. Uważam jednak, że sklepy znacząco zmodyfikują poziom jej dystrybucji na rzecz alternatywnych kanałów mobilnych oraz internetowych - dodaje Michał Pajdak.

Od dłuższego czasu gazetki promocyjne są dostępne również za pomocą różnego rodzaju aplikacji mobilnych. Oferują one konsumentom znacznie większe możliwości niż ich tradycyjne formy. Są dostosowywane do oczekiwań klientów i coraz bardziej uproszczone. Dzięki temu mogą oni  optymalizować koszt zakupu, szybko porównać ceny w różnych sklepach, a wybrane produkty zapisać w telefonie. Dodatkowo konsument może przeszukiwać gazetkę już w trakcie zakupów w sklepie.

- Szacuje się, że na rynku jest już 5 milionów osób zainteresowanych mobilnym kanałem dystrybucji gazetek oraz promocją w nim produktów. Około 2,5 mln klientów aktywnie korzysta z aplikacji zawierających promocje - wyjaśnia Michał Pajdak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kokoz 2015-09-24 14:08:11

    Badanie Leres firmy Focus 2015:

    Gazetka w skrzynce jako środek reklamowy najbardziej zachęcający do zakupów, internet w tyle.

    Uwaga: badanie przeprowadzone wśród internautów!



    Chwilowe zachłyśnięcie się aplikacjami na zachodzie spowodowało redukcję nakładów do kolportażu. W tej chwili zauważalny jest znaczny wzrost nakładów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane