REKLAMA
REKLAMA

Wzrost rentowności sklepów Carrefour w Europie

www.portalspozywczy.pl 5 marca 2015 12:15

Carrefour podał, że zysk operacyjny za 2014 r. wzrósł o 6,7 proc. do 2,39 mld euro, co odzwierciedla poprawę rentowności we Francji oraz Europie oraz silny wzrost w Brazylii.

REKLAMA
Jak podał Carrefour, skorygowany zysk netto grupy wyniósł 1,04 mld euro, co stanowi wzrost o 11,9 proc.

Sprzedaż (bez VAT) wyniosła 74,7 mld euro, w porównaniu do 74,89 miliardów euro w roku ubiegłym. Sprzedaż wzrosła o 3,9 proc. na bazie organicznej. Przy obecnym kursie walutowym, sprzedaż spadła o 0,2 proc.

Sprzedaż (bez VAT) we Francji i całej Europie wyniosła 54,53 mld euro, co oznacza 0,6 proc. wzrostu na bazie organicznej. Przy obecnym kursie walutowym, sprzedaż spadła o 0,2 proc.

Sklepy we Francji oraz w Europie zanotowały spory wzrost rentowności. Zdaniem przedstawicieli firmy, wyniki Carrefoura pokazują powrót pozytywnego trendu w segmencie hipermarketów w Europie.

- Nasz plan rozwoju i dobra kontrola kosztów przynoszą owoce - powiedział dyrektor finansowy Pierre-Jean Sivignon. Dodał, że na rok 2015, który jest ostatnim trzyletniego planu ożywienia, grupa skoncentruje się także na dalszym zwiększeniu wolnych przepływów pieniężnych i zachowaniu ścisłej dyscypliny finansowej.

Carrefour potwierdził również, że będzie gotowy w tym roku pójść na giełdę w Brazylii, która jest drugim co do wielkości rynkiem po Francji, jeśli pozwolą na to warunki rynkowe. Sprzedaż (bez VAT) w Ameryce Łacińskiej wyniosła 13,89 mld euro, co oznacza ponad 18-proc. wzrost na bazie organicznej oraz 0,8-proc. wzrost przy obecnym kursie walutowym.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13452

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA