Za pięć lat handel będzie zintegrowany z produkcją

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2010 14:27

Andrzej Gantner, prezes PFPŻ w czasie III Forum Rynku Spożywczego rognozował, że za 5 lat w Polsce będzie dyskont za każdym rogiem ulicy. - Ostatnie 3 lata to wzrost roli dyskontów i marek własnych sieci. Początek znaczenia tych podmiotów to kryzys z 2008 roku, gdy konsumenci zaczęli szukać tańszych produktów, bo bardzo podrożała żywność. Jednak bardziej niż dyskonty zagrożeniem dla rynku jest integracja kanału dystrybucyjnego z produkcją - uważa Andrzej Gantner.

Widać to w coraz większej liczbie branż (pieczywo, woda, nabiał). Na rynku powstają i będą powstawały coraz silniejsze konglomeraty dystrybucyjno-produkcyjne, co zmieni układ sił na rynku, bo będą to organizmy, które same będą produkowały i sprzedawały swoje towary.  Za pięć lat na rynku będzie też coraz więcej dyskontów, które będą produkować na własne potrzeby, co umocni ich pozycję jeszcze bardziej - dodaje Gantner.

Bernad Węgierek, prezes zarządu firmy cukierniczej Otmuchów stwierdził, że dyskonty wygrywają na rynku, bo są lepiej zorganizowane. - Nie wypierają sklepów lepszych, wypierają sklepy droższe i gorzej zarządzane - uważa Węgierek. Dyskonty są po prostu tańsze, bo są lepiej zarządzane. Handel tradycyjny poddaje się tej sile, bo jest mniej efektywny. Postrzeganie dyskontów jako sprzedających gorsze produkty chyba już przechodzi do lamusa - podsumował prezes Otmuchowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • anty 2010-11-20 06:59:17

    Prezes Otmuchowa próbuje mi wmówić, że jego mleczko sprzedawane pod marką własną jakieś sieci jest lepsze jakościowo od Wedla lub Milki?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane