REKLAMA
REKLAMA

Żabka dopasuje ofertę produktową i cenową do określonych grup klientów

Autor: dlahandlu.pl 17 czerwca 2015 20:17

Wdrażamy nasz najnowszy projekt marketingu spersonalizowanego, którego celem jest dopasowanie oferty produktowej i cenowej do precyzyjnie zdefiniowanych grup klientów. Podstawą jest program lojalnościowy "Codzienne korzyści", w ramach którego wydaliśmy już ponad 1,5 mln kart lojalnościowych - zwraca uwagę Krzysztof Andrzejewski, prezes spółki Żabka Polska, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

REKLAMA

Program, o którym mowa, aktualnie znajduje się na etapie zbierania danych. Informacje zgromadzone w ramach programu mają posłużyć do bardzo daleko idącej personalizacji oferty, przygotowywanej przez Żabkę wspólnie z producentami.

Andrzejewski w komentarzu do raportu KPMG podkreśla, że jego firma wnikliwie analizuje zachowania konsumentów, reaguje na trendy, czy wręcz stara się je kreować.

- Obserwujemy konkurencję, ale z racji, że działamy w pewnej niszy, kluczowe są analizy własnych danych. Rynek się zmienia i preferencje klientów również ulegają zmianom, z tego powodu tylko posiadając kompleksowe dane możemy zareagować szybko i znaleźć efektywne rozwiązanie - tłumaczy.

Andrzejewski jako przykład podaje Wielosztuki, promocję zainicjowaną przez Żabkę na jesieni 2013 r. Prezes spółki komentuje, że wprowadzenie tej promocji było odpowiedzią na to, iż na rynku kluczowa stała się cena.

- Musieliśmy znaleźć odpowiedź pozwalającą utrzymać rentowność placówek, ale też podnieść wolumeny. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie projektu, w ramach którego klient ma możliwość zakupu kilku sztuk produktu po bardzo atrakcyjnej cenie. Rozwiązanie było skuteczne oraz przede wszystkim dostosowane do formatu sklepu, w którym klienci do tej pory nie robili większych zakupów - argumentuje Andrzejewski.

Efektem rozwiązań wdrożonych przez Żabkę był wzrost sprzedaży like-for-like. Prezes Żabki zdradza też, że 87 proc. klientów sieci potwierdziło zauważalność zmiany strategii cenowej i możliwości zakupów w ramach Wielosztuk. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla Żabki, 84 proc. klientów sieci korzysta z zakupów w ramach oferty wielosztukowej.

- W segmencie convenience rywalizowanie ceną nie jest kluczowe, ale w sytuacji, gdy liczba smartshopperów w Polsce osiągnęła poziom 66 proc. musieliśmy odpowiedzieć na oczekiwania klientów - podsumowuje Andrzejewski.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA