PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Zachowania konsumenckie kształtują rynek handlu

www.portalspozywczy.pl 20 czerwca 2015 10:23

- Widzimy trend odejścia od hipermarketów na korzyść dyskontów – dużo mniejszych sklepów, których jest więcej. Rozwój sieci dyskontowych również nie będzie trwał wiecznie. W pewnym momencie musi nastąpić naturalny koniec - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska.

Jeszcze kilkanaście lat temu w Polsce nie funkcjonowały sieci handlowe. Ich dynamiczny rozwój to  ostatnie 10-15 lat. Obecnie na rynku zauważalne są istotne zmiany, w tym rosnąca popularność sieci dyskontowych. Co jednak istotne, dyskonty również przechodzą problemy. Ich rozwój nie będzie stały i kiedyś nadejdzie jego naturalny kres. -Pojawia się pytanie, czy koniec następuje ponieważ zdolność zakupowa społeczeństwa się skończyła, czy też w dobie deficytu czasu coraz więcej ludzi zaczyna korzystać z dostaw internetowych - zastanawia się Bogdan Orzechowski. 

Jego zdaniem znaczący wpływ na sytuację rynkową wywierają zmiany zachowań konsumpcyjnych. Obecnie ze względu na wzrost tempa życia i mniejszą ilość czasu konsumentów zmienia się także handel. - Ludzie pracują pięć dni w tygodniu i chcą wygospodarować dla siebie wolny weekend - zauważa. Spodziewam się, że sieci handlowe w krótkim czasie zaczną tracić znaczące udziały rynkowe. W przeciągu 5 – 6 lat możemy być świadkami znaczącej ewolucji. Znowu staniemy przed dylematem jak będą wyglądały opakowania dla przemysłu spożywczego - czy wyścig o kolorowe opakowania sklepowe będzie uzasadniony, czy przejdziemy do modelu opartego na bezpośrednich dostawach do klientów, co wpłynie na sposób pakowania produktów - zauważa.

Podkreślił również, że sieci handlowe takie jak Lidl, czy Biedronka stawiają przede wszystkim na promocję produktów private label. Klienci natomiast często przychodzą do sklepu po konkretny produkt. Jeżeli go nie dostaną, to raczej nie zdecydują się na markę własną. - Dlatego sieci handlowe muszą na swojej półce pokazywać także inne produkty. W jaki sposób będą konkurować zależy od przyjętej strategii, na którą nie mamy wpływu. Prędzej czy później któraś z dużych sieci jako pierwsza zerwie z kolorowymi opakowaniami, przyjmie nową strategię i wprowadzi opakowania wyglądające zupełnie inaczej - tłumaczy Bogdan Orzechowski.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane