REKLAMA
REKLAMA

Zagraniczne sieci handlowe wciąż chcą działać w Polsce

Property News 31 marca 2014 12:39

Polski rynek najemców centów handlowych to obecnie ponad 16,2 tys. sklepów i punktów usługowych - wynika z danych Colliers International przygotowanych we współpracy z PRCH. Pomimo kilku głośnych wyjść dużych, międzynarodowych marek Polska pozostaje bardzo atrakcyjna dla zachodnich sieci. Tylko w ubiegłym roku pojawiło się tu 40 nowych marek.

REKLAMA
Na koniec 2013 r. firma Colliers International (w ramach współpracy z PRCH Retail Research Forum) przeprowadziła analizę najemców 227 centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich miastach (ośmiu aglomeracjach oraz siedmiu miastach regionalnych). Badaniu podlegały trzy główne formaty handlowe: tradycyjne centra handlowe, parki handlowe i centra wyprzedażowe.

W 2013 r. w analizowanych obiektach działało łącznie ponad 16,2 tys. sklepów i punktów usługowych. Pomimo tego, że w minionym roku kilka marek zdecydowało się opuścić polski rynek (Jackpot, Cottonfield, czy Charles Vögele), to jednak grono najemców powiększyło się o blisko 40 nowych zagranicznych marek. Niemal połowę z nich stanowili najemcy z branży mody, reprezentowani przez marki luksusowe, takie jak Louis Vuitton, Karl Lagerfeld Woman, czy Armani Jeans, a także popularne marki: Only, Sports Direct, czy Celio

Również wśród najemców analizowanych w 2013 r centrów handlowych moda była kategorią dominującą (29%). Markami posiadającymi największą liczbę sklepów były Reserved (Grupa LPP) oraz Triumph, obecne w blisko połowie centrów handlowych, a także Orsay czy Camaieu. Drugą największą grupę najemców stanowiły punkty usługowe (14%), wśród których dominowali operatorzy komórkowi, a także pralnie (w tym np. sieć 5àsec) czy placówki Poczty Polskiej. Na trzeciej pozycji uplasowały się sklepy z obuwiem i galanterią skórzaną (10%). W tej kategorii niekwestionowanym liderem były sklepy CCC obecne w ponad 60% centrów handlowych. Licznie występowały również marki, takie jak Deichmann, Wojas i Ryłko.

Najemcy z pozostałych branż także zaznaczyli silnie swoją obecność w badanych centrach handlowych. I tak, w kategorii multimedia dominowały salony prasowe Inmedio, posiadająca swoje sklepy w 75% badanych centrów; w kategorii biżuteria i akcesoria - Apart, w kategorii zdrowie i uroda - Rossmann, w kategorii artykuły dziecięce - Smyk, w kategorii elektronika - RTV Euro AGD, a w gastronomii - Grycan.

Struktura najemców różniła się w zależności od formatu handlowego danego centrum. W przypadku tradycyjnych centrów handlowych mamy do czynienia z najszerszym wachlarzem najemców - możemy spotkać tu reprezentantów praktycznie wszystkich obecnych na rynku branż. Udział żadnej grupy najemców nie przekracza 30%, a największy przypadł w minionym roku modzie (28%) i usługom (15%). Licznie występowały także punkty gastronomiczne.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA