PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Zagraniczne sieci kontrolują 70 proc. czeskiego handlu detalicznego

Autor: WPHI w Pradze na podstawie Hospodarskych Novin 7 września 2016 09:52

Ok. ¾ czeskiego rynku sklepów samoobsługowych jest kontrolowanych przez 10 największych sieci. Wg danych firmy GfK, zagraniczne sieci kontrolują 70% czeskiego handlu detalicznego – najwięcej w regionie Europy Centralnej. Na czele listy znajdują się Kaufland, Tesco i Albert, które łącznie odnotowały w 2015 r. przychody na kwotę 137 mld CZK (ok. 5 mld EUR). Kolejne 15% rynku przypada na spółdzielnie i sieci supermarketów znajdujące się w rękach czeskich (także działające na zasadzie franczyzy), zaś pozostałe 15% - na sprzedawców niezrzeszonych - czytamy w opracowaniu portalu promocji eksportu.

Według analiz firmy Nielsen, w 2015 r. zamknięto w RCz 350 sklepów o powierzchni do 50 m2, w dużej części na obszarze wsi i mniejszych miast. Ze względu na stosunkowo niewielką liczbę klientów i ubogi asortyment oferowanych towarów, a także wysokie wydatki na zatrudnienie pracowników sklepy na tych obszarach nie są w stanie wydłużyć godzin otwarcia, przez co tracą konkurencyjność w stosunku do większych sklepów z okolicznych miast. Tendencję tę pogłębia ekspansja dużych sieci do coraz mniejszych miast.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane