PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Zainteresowanie franczyzą restauracji Sfinks Polska wzrosło o 67 proc.

Autor: dlahandlu.pl 23 lutego 2012 12:36

Zainteresowanie franczyzą restauracji Sfinks Polska wzrosło o 67 proc.

Na pierwsze półrocze 2012 r. Sfinks zaplanował co najmniej 7 nowych otwarć restauracji, które będą działały na zasadzie franczyzy. Istotny wpływ dla dalszego rozwoju sieci ma obniżenie kosztów otwarć nowych lokali, które osiągnięto m.in. poprzez eliminację zbędnych wydatków, korzystniejsze ceny sprzętu i wyposażenia, niższe koszty budowlane i wykończeniowe. Obecnie koszt otwarcia nowej restauracji oscyluje w granicach 500-650 tys. zł, podczas gdy wcześniej wynosił 800 tys. - 1,2 mln zł.

Obecnie tylko 16 proc. lokali to restauracje własne Sfinksa, pozostałe 54 proc. stanowią lokale franczyzowe, a 30 proc. restauracji jest prowadzonych w modelu operatorskim. Oznacza to, że w sumie na koniec minionego roku spośród wszystkich restauracji, 62 działały na zasadzie franczyzy, a 35 jako lokale operatorskie. Jednocześnie w 2011 r. znacznie wzrosło zainteresowanie współpracą potencjalnych franczyzobiorców. Liczba osób, z którymi rozpoczęto rozmowy zwiększyła się o 67 proc.

W bieżącym roku duże zmiany czeka Chłopskie Jadło. Jedną z nich jest rebranding sieci. Na I półrocze 2012 r. zaplanowane jest wdrożenie wizualizacji zawierającej nowe logo. W pierwszej kolejności zostaną wymienione szyldy. Zmieni się oferta dań kuchni polskiej i związane z nią elementy wizualizacji. Ponadto, w I półroczu 2012 r. zostanie uruchomiona nowa strona internetowa oraz rozpoczęta modyfikacja wystroju restauracji. W planach są również dedykowane programy promocyjno-marketingowe. Działania te mają na celu m.in. poszerzenie grupy docelowej restauracji o klientów z segmentu casual, bardziej wyrazistą identyfikację wizualną, a także wzrost rozpoznawalności marki Chłopskie Jadło.

Równocześnie spółka stopniowo modernizuje sieć, odświeżając i remontując kolejne restauracje, a także organizuje akcje marketingowe mające zwiększyć sprzedaż. Przygotowując się do mistrzostw Europy w piłce nożnej w niektórych Sphinksach znajdą się strefy kibica, wyposażane w monitory, na których fani futbolu będą mogli oglądać transmisje meczów.

Zmiany dotyczą także zagranicznej działalności Sfinks Polska. Na początku tego roku spółka podpisała 10 letnią umowę o współpracy masterfranczyzowej z dotychczasowym partnerem na Węgrzech, który przejął zarządzanie tamtejszą restauracją Sphinx. Do końca 2012 r. zakładane jest otwarcie kolejnego lokalu w Budapeszcie, a docelowo planowane jest uruchomienie co najmniej 6 nowych restauracji Sphinx na Węgrzech.

Sfinks Polska zarządza 114 restauracjami, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 9 restauracjami WOOK (segment casual dining). Grupa Kapitałowa Sfinks Polska w 2011 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 170,7 mln zł, co oznacza wzrost o 5,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W ciągu dwunastu miesięcy 2011 r. grupa wypracowała zysk brutto na sprzedaży w wysokości 8,8 mln zł, podczas gdy w 2010 r. notowała jeszcze stratę w wysokości -3,7 mln zł. Jednocześnie Sfinks w ubiegłym roku osiągnął dodatni wynik EBITDA, który wyniósł 6,1 mln zł. Stanowi to poprawę o 13,6 mln zł w porównaniu do 2010 r. zakończonego wynikiem EBITDA na poziomie -7,5 mln zł.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane