Zakup produktu nie jest zakończeniem transakcji - otwiera możliwość dalszej współpracy

Autor: pr 26 września 2014 14:01

Urządzenia wykorzystujące Internet Rzeczy już niedługo mogą być nieodzownym komponentem codziennego życia, dlatego firmy z wielu branż przygotowują się do kolejnej rewolucji w nowych technologiach.

Podstawą trendu IoT (ang. „Internet of Things") jest połączenie inteligentnych urządzeń i usług w chmurze. Usługi mogą też zostać wzbogacone o aplikacje i akcesoria wykorzystujące ten sam interfejs programowania aplikacji (API) i mogą być udostępniane użytkownikom na zasadzie subskrypcji.

W celu zapewnienia opłacalności sprzedaży firmy planujące rozszerzenie działalności o Internet Rzeczy powinny uwzględnić w swojej strategii następujące elementy:

 System sprzedaży online - który umożliwia sprzedaż zarówno fizycznych urządzeń, jak i usług. Klienci powinni mieć bowiem zarówno możliwość kupna samego urządzenia, jak też urządzenia w pakiecie z oprogramowaniem lub usługą
 Subskrypcja i pakiety. Użytkownicy muszą mieć możliwość zakupienia usług realizowanych przez urządzenia, natomiast sprzedaż w pakietach powinna być dostępna jako opcja. Platforma musi też oferować różne modele subskrypcji i opcji cenowych.
 Dostęp do usług i pomiar. Kupując inteligentne urządzenie klient w rzeczywistości kupuje dostęp do realizowanych przez nie usług. Urządzenie jest czymś namacalnym, ale największą wartość mają odnoszone przez użytkownika korzyści niematerialne. Natomiast sprzedawca musi mieć możliwość zarządzania dostępem do usług i obliczania stopnia użytkowania urządzeń przez klientów w celu jak najlepszego dostosowania usług do realnych potrzeb klientów.
 Porady dla użytkowników. Rady dotyczące wykorzystywanych urządzeń (a także dodatków, akcesoriów, aplikacji itp.). Porady mogą zostać spersonalizowane tak, aby były jak najlepiej dostosowane do potrzeb klienta.
 Sklep dla firm zewnętrznych. Dzięki niemu niezależni dostawcy będą mogli oferować nowe aplikacje współpracujące z danym urządzeniem, co poszerzy portfolio usług dostępnych dla klienta.

Zintegrowane rozwiązanie oparte na połączeniu sprzętu i usług w większym stopniu, niż dotychczas stanowi klucz do sukcesu w handlu. Jak zauważa Michael Vax, zakup produktu nie jest już zakończeniem transakcji, ale otwiera możliwość dalszej współpracy i kontynuowania relacji.

Wpis Michaela Vaxa dostępny jest na blogu firmy hybris „The Future of Commerce".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane