Zakupom żywności w sieci sprzyja niska gęstość zaludnienia

www.portalspozywczy.pl 9 marca 2015 14:51

W Europie szybko rośnie zainteresowanie e-sklepami z żywnością - tak wśród klientów, jak i sieci sprzedażowych oraz inwestorów. W pięciu krajach na kontynencie sprzedaż żywności online do 2016 r. może się nawet podwoić. Również w Polsce z usług sklepów internetowych z żywnością korzysta coraz więcej osób.

Zakupom żywności w sieci sprzyja niska gęstość zaludnienia. W regionie takim jak Skandynawia, której mieszkańcy muszą pokonać długą drogę do najbliższego sklepu, sprzedawcy internetowi notują ponadprzeciętne zyski w segmencie spożywczym. Inwestorzy już zauważyli tę niszę. Rynek zakupów internetowych to ogromny potencjał do wykorzystania - bo idealnie spełnia oczekiwania wyżej opisanej grupy klientów.

Jak pokazują badania konsumentów, najważniejszymi czynnikami skłaniającymi do zakupów spożywczych w sieci są dostawa do domu, ciekawość, atrakcyjne ceny i oszczędność czasu. Największe przeszkody to m.in. brak możliwości przyjrzenia się produktom na żywo i brak gwarancji ich jakości. Dodatkowym utrudnieniem dla sprzedawców bywają też skomplikowane regulacje prawne dotyczące sprzedaży żywności i sprzedaży internetowej.

Znaczenie sprzedaży internetowej artykułów spożywczych rośnie i staje się coraz ważniejszym źródłem przychodów w międzynarodowych sieciach sprzedażowych. Philip Clarke, były prezes Tesco, czyli jednego z gigantów tego rynku, oznajmił kilkanaście miesięcy temu wprost, że widzi w nich przyszłość firmy. „Zakupy spożywcze online odpowiadają za cały wzrost, jaki odnotowaliśmy w naszym biznesie spożywczym w Wielkiej Brytanii" - powiedział.

Dziś sklepy internetowe z żywnością muszą stawić czoła dwóm najważniejszym wyzwaniom: zdobywaniu klientów i sprawieniu, by kupowali regularnie.

Sklepy internetowe w tej branży powinny skupić się na oferowaniu klientom wartości dodanej - najlepiej połączonej z atrakcyjnymi cenami. Jasno podane informacje i przejrzyście opisane reguły, uczciwe warunki zwrotu, możliwość śledzenia zamówienia i wystawienia opinii powinny sprawić, że zakupy w sieci będą dobrą alternatywną dla zwykłych marketów.

Artykuły codziennej potrzeby można sprzedawać na wiele sposobów: predefiniowany koszyk zakupowy, modele subskrypcyjne, ryczałtowe - wszystkie służą temu, by dodatkowo uatrakcyjnić zakup. Personalizacja zgodna z preferencjami konsumenta to przewaga internetu - tak indywidualnego podejścia nie zapewnia dziś żaden supermarket.

Niewielu e-sklepom spożywczym udało się z sukcesem przekonwertować okazjonalnych kupujących w lojalnych klientów. Jest jednak coraz więcej interesujących pomysłów, jak tego dokonać - spersonalizowane programy lojalnościowe czy indywidualne listy zakupowe z funkcjonalnością zapewniającą stałą dostępność produktów, których potrzebuje kupujący.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane