Zakupy w e-sklepach mniej stresujące niż w tradycyjnych placówkach

www.portalspozywczy.pl 29 września 2016 15:14

Mimo że stacjonarne sklepy spożywcze od dawna królują w europejskim handlu, już wkrótce może się to zmienić za sprawą pokolenia tzw. Millenialsów. To właśnie młodzi konsumenci najczęściej wybierają zakupy internetowe jako mniej stresujące i wygodniejsze, choć ich zastrzeżenia budzi często świeżość produktów czy zbyt długi czas dostawy.

Pytani przez firmę Mintel o powody dokonywania zakupów w sieci, Millenialsi wskazują m.in na aspekt braku stresu. Według badań, 36 proc. Niemców, 31 proc. Francuzów, 29 proc. Hiszpanów i 28 proc. Włochów w wieku od 16 do 24 lat uważa zakupy online za mniej stresujące niż w tradycyjnym sklepie. Co więcej, blisko jeden na trzech Niemców (30 proc.), Francuzów (29 proc.) i Polaków (27 proc.) w wieku 16 do 24 lat przyznaje, że kupując w sieci ​​łatwiej trzymać się zaplanowanego budżetu.

Jak mówi Regina Haydon, analityk firmy Mintel ds. rynku żywności i napojów, poza Wielką Brytanią rynek spożywczy on-line w Europie jest w powijakach, ale szybko rośnie. - Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą młodych konsumentów, którzy coraz częściej preferują tę mniej stresującą i wygodniejszą formę robienia zakupów. Coraz więcej sieci detalicznych i sklepów specjalistycznych wchodzi w kanał sprzedaży internetowej, aby nie stracić kontaktu z młodym pokoleniem – dodaje.

Badania Mintela wskazują jednak, że wielu Millenialsów na kluczowych rynkach europejskich ma wątpliwości co do jakości i świeżości produktów spożywczych dostępnych w sklepach internetowych. Zapytani o przyczyny niechęci do spożywczych e-sklepów, 51 proc. polskich i 50 proc. niemieckich konsumentów wskazało kwestię świeżości na pierwszym miejscu. Nieco mniej sceptyczni są w tym aspekcie młodzi Hiszpanie (41 proc.), Włosi (39 proc.) i Francuzi (30 proc.).

Barierą w dostępie do sklepów online jest także brak możliwości osobistego wyboru konkretnych produktów. Ta okoliczność najbardziej powstrzymuje młodych Hiszpanów (61 proc.), a w dalszej kolejności Włochów (49 proc.), Polaków (48 proc.) i Niemców (41 proc.).

Ponoszenie dodatkowych kosztów związanych z zakupami online w największym stopniu odpycha oszczędnych Niemców (47 proc.). Czynnik finansowy jest mniej istotny dla młodych Hiszpanów (33 proc.), Polaków (25 proc.), Włochów (23 proc.) oraz Francuzów (19 proc.).

Dla 37 proc. młodych Niemców duży problem stanowi także konieczność oczekiwania na dostawę zakupów do domu. Ten aspekt stanowi mniejszy problem dla Polaków (21 proc.), Francuzów (19 proc.), Hiszpanów (18 proc.) oraz Włochów (16 proc.).

Przyzwyczajenie do robienia zakupów w tradycyjnym sklepie pozostaje największą barierą w rozwoju e-handlu produktami spożywczymi w Europie. Największymi tradycjonalistami w tym względzie są Polacy i Włosi, u których odsetek niechętnych wobec e-handlu wynosi 55 procent.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane