Zakupy żywności w internecie przestały być fanaberią

Autor: portalspozywczy.pl 8 czerwca 2015 20:14

- Widzimy, że podejście klientów do zakupów spożywczych w internecie się zmienia. Jeszcze kilka lat temu były one postrzegane jako rodzaj wielkomiejskiej fanaberii. Teraz stały się one normalnym zjawiskiem dla konsumentów - choć ciągle jeszcze ograniczonym do dużych miast - i modnym tematem dla mediów - zauważa Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Zdaniem Krzaka, widać już, że klienci wyraźnie nabrali zaufania do kanału internetowego. Początkowo zamawiali w sieci głównie ciężkie produkty, takie jak woda, jednak od tamtej pory zdążyli się już przekonać do jakości produktów świeżych, takich jak owoce, warzywa, sery czy wędliny.

- Na rozwój popularności zakupów produktów spożywczych w sieci wpływają przede wszystkim dwa czynniki. Z jednej strony generalnie coraz silniejsze nawyki robienia zakupów w internecie, co przyzwyczaiło ludzi do kanału internetowego jako takiego, jak również alternatywnych form dostaw – a więc np. odbioru w sklepie, niekoniecznie zaś w domu. Z drugiej strony przybywa graczy na rynku internetowego handlu spożywczego, co popularyzuje tę usługę - zauważa wiceprezes Piotra i Pawła.

Jednak mimo tego, Robert Krzak nie jest pewny, czy rynek ten ma w Polsce szansę na dynamiczny wzrost i zajęcie ważnej pozycji w skali całego handlu detalicznego.

- Poza Wielką Brytanią w Europie trudno mówić o jakimś wielkim rozwoju internetowego handlu spożywczego. Usługa internetowa jest bardzo pracochłonna, bo prawie wszystkie czynności, które wykonuje konsument, musi wykonać pracownik. Trudno więc ją rozwijać na rynku detalicznym o tak niskim poziomie marżowości, jak w Polsce - argumentuje Krzak.

Wiceprezes Piotra i Pawła zwraca uwagę na to, że wiele zależeć będzie także od zmiany kosztów pracy. Jeżeli będą one rosły w tak szybkim tempie, jak w ostatnich latach, znacznie zmniejszy to opłacalność handlu w kanale internetowym, a więc i inwestycje w tym obszarze będą siłą rzeczy mniejsze.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane