REKLAMA
REKLAMA

Zalando – ewolucja od e-sklepu do platformy modowej

Autor: dlahandlu.pl 2 listopada 2015 12:59

Zalando – ewolucja od e-sklepu do platformy modowej fot. Katarzyna Heller, rzecznik prasowy Zalando w Polsce

Na temat różnic w zachowaniach zakupowych klientów na poszczególnych rynkach europejskich, tworzeniu platformy modowej oraz trendzie mobilności rozmawiamy z Kristiną Dolgner, lead market communication w Zalando oraz Katarzyną Heller, rzeczniczką prasową Zalando w Polsce.

REKLAMA

Czy zachowania zakupowe polskiego klienta różnią się od tego czego oczekuje klient na innych rynkach? 
Zalando pojawiło się na polskim rynku w 2012 roku. Naszym celem było stworzenie najlepszego modowego serwisu e-commerce w kraju. Postawiliśmy na mocne wyróżniki: darmowa przesyłka i 100 dni na podjęcie decyzji o darmowym zwrocie. Nasz biznesplan uwzględnia charakterystyczne zachowania zakupowe konsumentów z różnych krajów, dlatego nasza komunikacja marketingowa jest sprzężona z preferencjami klientów na danym rynku. Na przykład klienci w Polsce, ale także i we Włoszech, nie są przyzwyczajeni do zakupów za pośrednictwem katalogów. To zdefiniowało naszą strategię rozwoju w Polsce, czyli akcentowanie wygody zakupów w sieci.

Także specjalnie dla polskich klientów oferujemy płatność za pobraniem. Na innych rynkach tej usługi nie ma, ale dla Polaków jest to jeden z ulubionych sposobów płatności i dlatego wychodzimy im naprzeciw, dodając ją do naszego katalogu. Darmowy zwrot towarów jest od samego początku jednym z założeń naszego modelu biznesowego. Klient może zamówić dużo produktów i wszystko odesłać – tak jak w sklepach stacjonarnych - może przymierzyć wiele rzeczy i kupić tylko jedną albo w ogóle zrezygnować z zakupu. Dajemy naszym klientom taką możliwość i jednocześnie nie wymagamy uzasadnienia decyzji o zwrocie. We wszystkich krajach europejskich wskaźnik zwrotów oscyluje wokół 50 proc. W Polsce jest jednak niższy. Na początku polscy klienci czuli się zmieszani, że odsyłają produkt i tłumaczyli się ze swojej decyzji. Teraz to się zmienia - wiedzą, że mogą zamówić i  odesłać towar bez żadnego uzasadnienia. W Zalando mają do tego prawo. Jeśli chodzi o preferencje zakupowe Polacy bardzo lubią duże zagraniczne marki, takie jak Topshop czy GAP, które są jeszcze mało dostępne na terenie kraju. Popularnością cieszą się również luksusowe marki premium, jak np. Tommy Hilfiger.  


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA