PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Zalando liderem wsród reklamodawców branży e-commerce

Autor: pr 9 listopada 2016 12:48

Wydatki mediowe branży e-commerce w pierwszej połowie 2016 roku wyniosły prawie 92 mln zł. To o 23% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. O 41% zmniejszyły się również nakłady na promocję w Internecie, który pozostaje najczęściej wybieranym medium przez reklamodawców z tej branży.

REKLAMA

Najintensywniej inwestowano w promocję odzieży i obuwia. Najwięcej na reklamę przeznaczyło Zalando wydając ponad 5 milionów więcej niż kolejne marki w zestawieniu. Jednak podobnie jak cała branża wydatki tego e-sklepu były mniejsze o 55%. Za Zalando uplasowały się Allegro i Ceneo.
Wydatki branży e-commerce począwszy od 2008 roku, stale wzrastały aż do roku 2016. W tym roku zanotowano 23% spadek w stosunku do roku 2015. Jest to również wynik niższy niż w roku 2014 (nieprzekraczający 100 mln). Największy wzrost przypada, podobnie jak w poprzednich latach, na maj.

Najczęściej wybieranym medium przez reklamodawców z tej branży pozostaje Internet, gdzie ulokowano 61% budżetów. To jednak spadek o 41% w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku. Na drugim miejscu znalazła się telewizja (20%), a na trzecim magazyny (12%). Jednak w przeciwieństwie do reklamy internetowej, promocja w magazynach i telewizji zyskiwała – odpowiednio nakłady rosły o 74% i 55%.
Reklamodawcy z branży e-commerce coraz częściej decydują się na promocję poza Internetem.
- Dane potwierdzają, że zauważają potencjał związany z innymi mediami i możliwością przyciągnięcia poprzez nie klientów. Najwięcej na reklamę w magazynach wydały e-sklepy oferujące odzież i obuwie – mówi Anna Lipińska, Group Account Director z domu mediowego Codemedia, który przygotował analizę.

Kategorią, która zdecydowanie najwięcej inwestuje w działania reklamowe, są sklepy internetowe (67,1%), a w dalszej kolejności serwisy ogłoszeniowe (10,6%), aukcje i narzędzia aukcyjne (10,3%) oraz porównywarki cen (8,4%). W stosunku do pierwszej połowy 2015 roku, w analizowanym okresie o 33% zmniejszył się udział sklepów internetowych w wydatkach całej kategorii.  Natomiast wzrost wydatków o 44% zanotowały serwisy ogłoszeniowe. Z kolei aukcje i narzędzia aukcyjne odnotowały spadek o 13%. W rezultacie, w poprzednim roku większy udział w wydatkach o 5 punktów procentowych miały sklepy internetowe, natomiast aukcje i narzędzia aukcyjne zanotowały spadek (o 2 punkty procentowe), a wzrost serwisy ogłoszeniowe (o 2,5 punktu procentowego).

W pierwszym półroczu 2016 roku w czołówce najwięcej wydających e-commerców znalazły się głównie sklepy internetowe, aukcje oraz porównywarki cenowe. Największym reklamodawcą było Zalando.pl. Na drugim miejscu znalazło się Allegro.pl. Za nim uplasowało się Ceneo. W stosunku do poprzedniego roku, Zalando.pl wydało znacznie mniej - aż o 55%. W pierwszym półroczu 2015 roku wysokie wydatki zanotował również Bon Prix, podczas gdy w roku 2016 wydatki tego sklepu internetowego spadły o 72%.

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA