Zalando zdobywa polski rynek

Autor: biztok.pl/Puls Biznesu 28 listopada 2014 13:37

Internetowy gigant odzieżowy inwestuje kilka milionów euro i zdobywa polski rynek. Szeroko zakrojona reklama w Internecie i TV odnosi skutek. Nawet mimo iż 50 proc. kupowanych w Polsce produktów Zalando jest zwracanych - podaje biztok.pl.

Po trzecim kwartale przychody grupy wzrosły o 24,2 procent do poziomu 501 milionów euro (III kw. 2013 r.: 404 miliony euro). Taki wynik osiągnęli tylko z trzech krajów - Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Z kolei przychody w regionie "Reszta Europy" (czyli 12 krajów, w których działa Zalando) zwiększyły się o 39,9 procent, osiągając poziom 198 milionów euro (III kw. 2013 r.: 141 milionów euro).

Na te wyniki wpłynęły usprawnienia we wszystkich głównych grupach kosztowych, m.in. koszcie sprzedaży, logistyki, marketingu i administracji. Ponadto, wydajne zarządzanie kapitałem operacyjnym zaowocowało pokaźną sumą wolnych środków pieniężnych na poziomie 80 milionów euro .

Udział zarobków Zalando na terenie naszego kraju to jedynie 2-3 proc. całego przychodu, ale sklep coraz bardziej zyskuje sympatię Polaków dzięki kampanii reklamowej „Przymierz, to nic nie kosztuje". Jej celem jest pokazanie korzyści robienia zakupów przez Internet, bo konsument ma 100 dni na darmowy zwrot nabytych produktów. Fakt, że 50 proc. zamówień wraca, nie martwi grupy, bo w ostatnich trzech miesiącach stosunek wydatków na marketing do przychodów spadł o 8 proc. - zauważył „Puls Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane