Zalando ze sprzedażą netto wyższą o 50 proc.

Autor: wirtualnemedia.pl 17 lutego 2014 10:52

Modowy sklep internetowy Zalando według wstępnych szacunków własnych zwiększył w 2013 roku sprzedaż netto o ok. 600 milionów euro, do poziomu 1,8 miliarda euro. Oznacza to wzrost o ponad 50 proc.

W 2013 roku Zalando w swoim rodzimym regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) po raz pierwszy osiągnęło poziom ponad miliarda euro wartości sprzedaży netto. Na wszystkich rynkach międzynarodowych firma odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży netto. Dynamicznie rozwijało się siedem nowych oddziałów ustanowionych latem 2012 r. (m.in. w Polsce), skutkując wzrostem sprzedaży w pierwszej połowie 2013 r. o ponad 70 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2012.

W IV kwartale 2013 roku e-sklepy Zalando odnotowały ponad 300 milionów wizyt. Na koniec minionego roku firma odnotowała łącznie ponad 13 milionów aktywnych klientów, którzy co najmniej raz dokonali zakupów w jej sklepach w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wobec ponad 9 milionów w roku 2012.
Sklepy Zalando w wersji mobilnej są obecnie dostępne na 15 rynkach. Z końcem 2013 roku ponad 35 proc. obrotu sklepów Zalando pochodziło z urządzeń mobilnych, w tym tabletów. Marża zysku operacyjnego (EBIT) firmy wzrosła w 2013 roku o ok. 0,5 pkt. proc., z poziomu -7,2 proc. w roku 2012.
W rodzimym regionie DACH Zalando osiągnęło w ubiegłym roku próg rentowności pod względem zysku operacyjnego. Średnia stopa zwrotu utrzymała się na stabilnym poziomie ok. 50 proc. Na koniec roku 2013 Zalando dysponowało zasobami kapitałowymi w wysokości ponad 350 milionów euro netto. Dodatkowo firma powiększyła w zeszłym roku grono swoich udziałowców o międzynarodowych inwestorów, takich jak fundusz emerytalny Ontario Teachers' Pension Plan (OTPP) oraz Anders Holch Povlsen.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane