Założenie sklepu na Facebooku ma plusy i minusy

Autor: dlahandlu.pl 7 lutego 2011 09:35

Możliwość dokonywania zakupów przez Facebook pojawiła się stosunkowo niedawno i trudno jednoznacznie przewidzieć przyszłość tego trendu. Sądzę, że największe korzyści przyniesie sklepom oferującym produkty raczej tanie oraz takie, które kupuje się impulsywnie -Wiktor Cegła, dyrektor zarządzający portalu społecznościowego oraz sklepu gram.pl.

Przy małej skali inwestycja może się więc nie opłacać, prędzej, jeśli ktoś będzie przygotowywał oferty specjalne, tylko na tę platformę. Może sprawdzić się także dobudowywanie zakładek sklepowych do dużych stron Facebookowych, których tematyka jest pokrewna z tym, co jest sprzedawane w sklepie.

Większe zaufanie wzbudza profesjonalny sklep, przystosowany do pobierania opłat, zoptymalizowany pod kątem konwersji. Spodziewam się, że póki Facebook nie będzie oferował użytkownikowi możliwości korzystania z systemu płatności i zamówienia towaru poprzez jedno kliknięcie, pozostanie on stricte społecznościowym portalem.

Firmy przed uruchomieniem tej aplikacji powinny zastanowić się nad ewentualnymi negatywnymi skutkami posiadania aplikacji sklepowej na FB. To pokazanie oferty w bardzo interaktywnym medium, którego użytkownicy są w stanie zamieszczać bardzo negatywne komentarze. Sami prowadzący strony często zamieniają je także w tablice ogłoszeń, co może zachęcić użytkownika do naciśnięcia przycisku "Nie lubię" i zaniechania odwiedzania przez niego danego fanpage'a. Należy równocześnie pamiętać, że Facebook jest stosunkowo nowym narzędziem. Dlatego trudno przewidzieć czy aplikacja przyniesie zyski firmom z niej korzystającym - podsumowuje Wiktor Cegła.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane