PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Zaniedbania marki, komunikacji i formatów przyczyną kłopotów Almy i MarcPolu?

www.portalspozywczy.pl 10 sierpnia 2016 21:20

Ostatnie miesiące przyniosły istotne zmiany na mapie polskiego handlu detalicznego. Na początku czerwca upadła jedna z najstarszych sieci handlowych w Polsce - MarcPol. Chwilę później pojawiają się pierwsze informacje dotyczące sieci Alma – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

REKLAMA

Eksperci i analitycy wymieniają wiele powodów, które doprowadziły Marcpol do likwidacji, a Almę do obecnej, trudnej sytuacji. Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot, wskazuje na zaniedbania związane z marką, komunikacją oraz formatami sklepów.

– Eksperci oraz sami zainteresowani wymieniają wiele powodów, w tym związanych stricte z prowadzeniem biznesu, kosztami, inwestycjami czy negocjacjami handlowymi – mnie natomiast interesuje ten, który nie jest szczególnie poruszany. A mianowicie aspekt związany z marką, komunikacją oraz samym formatem sklepu. Bo to właśnie zaniedbania na tym poziomie moim zdaniem miały też istotny, a przede wszystkim długookresowy wpływ na pogarszającą się sytuację obu sieci – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że handel w Polsce można podzielić na dwa okresy. Ten przed Biedronką i Lidlem oraz ten po nim. – Czy się nam to podoba czy nie – to właśnie te dwie sieci zmieniły obraz handlu w Polsce. To one podyktowały nowe zasady gry. Można było stanąć do gry, jak uczyniła to część podmiotów, szukając – i znajdując dla siebie miejsce. A można było grę zignorować – tak jak to zrobiły na swój sposób MarcPol i Alma – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Grzechów, jakie popełniła Alma na polu marketingu, zarządzania formatem sklepu jest wiele – te najważniejsze to przede wszystkim niedostosowanie się do zmieniających się potrzeb konsumenta, trendów społecznych oraz możliwości, jakie Polak otrzymywał od konkurencji – wyjaśnia Radosław Kaczmarek.

– Te same, jeśli nie lepsze produkty (mówię tutaj o wartości postrzeganej, a nie rzeczywistej) mógł otrzymać u konkurencji, w lepszych cenach oraz dostępne prawie że za rogiem. Alma nie zrobiła nic z wizerunkiem sieci drogiej i ekskluzywnej, dla wybranych, których na nią stać, i która poza delikatesami nie ma nic więcej do zaoferowania. Nawet jeżeli w wielu porównaniach koszyków produktów podstawowych potrafiła mierzyć się z dyskontami. Testy to jedno, ale to nie one przekonują masowego konsumenta do zakupów w danym miejscu – tłumaczy ekspert agencji strategicznej Melting Pot.

Całość na portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA
  • Max

    4,98

  • Śr

    3,29

  • Min

    2,32

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA