REKLAMA
REKLAMA

Zarząd EM&F nie będzie odwoływał się od decyzji UOKiK w sprawie zablokowania przejęcia Merlin.pl

Autor: dlahandlu.pl 6 września 2013 09:59

Zarząd EM&F nie będzie odwoływał się od decyzji UOKiK w sprawie zablokowania przejęcia Merlin.pl

Zarząd Grupy EM&F podjął decyzję o cofnięciu odwołania. Od złożenia odwołania (w dniu 18 lutego 2011 r.) przez EM&F minęło 2,5 roku, w tym czasie otoczenie biznesowe zmieniło się istotnie, a spółka Merlin.pl została przejęta przez inny podmiot (Czerwona Torebka S.A.), co spowodowało że odwołanie EM&F od decyzji Prezesa UOKiK stało się bezprzedmiotowe. Po 2,5 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyznaczył rozprawę w sprawie odwołania EM&F od decyzji Prezesa UOKiK dotyczącej zablokowania transakcji nabycia Merlin.pl Na 6 września br., została wyznaczona pierwsza rozprawa przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w postępowaniu odwoławczym Grupy Empik Media & Fashion S.A. w związku z negatywną decyzją UOKiK wydaną 3 lutego 2011 r. w sprawie nabycia przez EM&F spółki Merlin.pl S.A.

REKLAMA
„W 2010 r. przejęcie Merlin.pl było jednym ze scenariuszy rozwoju kanału internetowego Grupy EM&F. 
W ówczesnych warunkach ekonomicznych i biznesowych przejęcie to miało uzasadnienie. Jednak w toku procesu - najpierw postępowania przed Prezesem UOKiK, które przeciągnęło się z ustawowych 2 do 7 miesięcy, następnie - oczekiwania na rozprawę w SOKiK (łącznie ponad 3 lata) - następowało osłabienie pozycji Merlin.pl, jak również zmieniły się realia rynkowe. Spowodowało to istotne zmiany parametrów planowanej transakcji" - komentuje Maciej Szymański, prezes zarządu Grupy EM&F.
Zarząd Grupy podtrzymuje opinię, iż zbyt rozciągnięte w czasie postępowania Urzędu, przy jednoczesnym braku dialogu z wnioskodawcami, mogą skutecznie blokować wdrożenie oraz realizację strategii i rozwój firm, nie dając szansy przedsiębiorcom na ewentualną szybszą weryfikację strategii, co naraża same spółki, jak i ich akcjonariuszy na wymierne straty.
„W przypadku Grupy EM&F - nie dopuściliśmy, aby opóźniona i negatywna decyzja Urzędu, z którą się nie zgadzaliśmy, istotnie wpłynęła na zmianę naszej strategii. Przystąpiliśmy do realizacji „planu B", który zwyczajowo mamy w odwodzie. Jednak należy podkreślić, że gdyby postępowanie Urzędu nie trwało tak długo, korzyści z jego wdrożenia byłyby dla Grupy jeszcze większe" - dodaje Maciej Szymański.

Niezwłocznie po zapoznaniu się z decyzją Prezesa UOKiK z 3 lutego 2011 r. i równolegle ze złożonym do SOKiK odwołaniem - Grupa uruchomiła realizację przygotowanego uprzednio alternatywnego planu rozwoju w kanale internetowym. Z jednej strony przyspieszono inwestycje w rozwój organiczny istniejącego kanału e-commerce Grupy EM&F na bazie empik.com, również w oparciu o aktywa tradycyjnej sieci sprzedaży Grupy (m.in. zakupy, zapas, logistyka, punkty odbioru w sklepach) oraz uruchomiono nowe sklepy internetowe. Z drugiej strony - dokonano kilku mniejszych akwizycji (które nie wymagały zgody UOKiK) spółek oferujących treści cyfrowe w kanale internetowym, komplementarnych z e-biznesem Grupy, przeznaczając na ten cel 26,7 mln PLN w latach 2010-2012.

Łączne przychody Grupy EM&F w segmentach e-commerce oraz digital w 2012 r. wzrosły o 58 proc. r/r do 178,9 mln zł, a dynamika przychodów w I połowie 2013 r. przekroczyła 30 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA