PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Zdaniem dyrektora POHiD sieci szykują ekspansję za granicą

Autor: portalspozywczy.pl 5 kwietnia 2011 09:01

Polskie firmy handlowe rozpoczęły już ekspansję na innych rynkach - póki co nieśmiałą, bo trudno określić ich wartość, ale już widoczną, głównie w sferze nieżywnościowej - są to sieci odzieżowe, obuwnicze. Tym niemniej, jest kwestią najbliższej przyszłości wejście z sieciami sprzedaży żywności na inne rynki - mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Zdaniem Falińskiego, dobry przykład dała sieć Żabka, otwierając sklepy w Czechach. W grudniu ubiegłego roku sklepy przeszły w ręce Tesco.

- Ważną formą ekspansji jest udzielanie licencji franczyzowych lub ajencyjnych do innych krajów - ta forma pośredniej ekspansji może stać się wkrótce bardzo popularna, bo polskie pomysły na handel są bardzo atrakcyjne i dobrze pomyślane finansowo - mówi Andrzej Faliński.

I dodaje, że geograficznie ekspansja byłaby najbardziej korzystna głównie w okolicach Polski - w Czechach, na Słowacji, w krajach nadbałtyckich, na Ukrainie, ale także w Niemczech, Austrii, Finlandii, Rosji, Wielkiej Brytanii i Irlandii, krajach bałkańskich, Turcji.

- Niedługo zapewne usłyszymy o naszych sklepach delikatesowych w okolicach Berlina, na pograniczu polsko-niemieckim, gdzie rozwijają się pomyślnie polsko-niemieckie sieci lokalne - ocenia Andrzej Faliński.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane