PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Zmiany w preferencjach konsumenckich, sklepy w centrach handlowych tracą klientów

www.portalspozywczy.pl 2 czerwca 2015 12:27

Z badania konsumenckiego zawartego w najnowszym raporcie PMR pt."Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2015", wynika, że sklepy w centrach handlowych tracą na popularności jako miejsca zakupu odzieży i obuwia. Zyskują sklepy outletowe oraz internet.

REKLAMA

Biorąc pod uwagę popularność poszczególnych kanałów dystrybucji zauważamy znaczące zmiany w preferencjach konsumenckich. Na przestrzeni ostatnich lat widać spadek popularności galerii handlowych jako miejsca zakupu odzieży – z 64 proc. w 2013 r., 60 proc. w 2014 r. do 54 proc. w 2015 r.

Zmiany te jeszcze bardziej widoczne są w odpowiedziach na pytanie o główne miejsce zakupu ubrań. W tym przypadku galerie handlowe straciły w ciągu roku aż 9 p.p., a 8 p.p. zyskały sklepy markowe poza galeriami. Z 3 proc. do 8 proc. wzrósł również odsetek osób deklarujących, że kupują przede wszystkim przez internet. Z osobnego pytania wynika natomiast, że odsetek konsumentów, którzy w ciągu ostatniego roku odwiedzili centrum outletowe wzrósł z 17 proc. w 2013 do 27 proc. w roku 2014.

- Przesunięcia klientów między różnymi formatami związane są z dywersyfikacją kanałów sprzedaży odzieży w Polsce oraz świadczą o rosnącym znaczeniu zakupów w sklepach outletowych oraz zakupów online. W tej chwili większość dużych graczy umożliwia klientom zakupy w każdym z trzech kanałów: w tradycyjnym sklepie, w outlecie lub przez Internet. To jednak rodzi problemy dla właścicieli centrów handlowych, którzy muszą zmierzyć się z malejącym wskaźnikiem odwiedzalności oraz dodatkowo rosnącym nasyceniem powierzchnią handlową - komentuje Patrycja Nalepa, Starszy analityk handlu detalicznego w PMR.

- Coraz większa popularność outletów oraz internetu świadczy o rosnącej liczbie Polaków, których można określić jako smart shoppers, czyli takich, którzy chcą kupować mądrze – dobrą jakościowo odzież, ale w korzystnej cenie, którzy poszukują jak najlepszej oferty i polują na okazje - dodaje Patrycja Nalepa.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA