PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Zmierzch billboardów. Przyszłość reklamy jest w sieci

Autor: pr/dlahandlu.pl 30 czerwca 2017 10:38

Do 15 lipca potrwają konsultacje społeczne Miasta Stołecznego Warszawy związane z wprowadzeniem uchwały krajobrazowej. Proponowane przepisy znacznie ograniczają reklamę zewnętrzną.

– Upadek reklamy zewnętrznej był już ogłaszany wcześniej – jednak teraz zagrożenie wydaje się naprawdę realne. Po pierwsze zakaz billboardów zrobiło już wiele miast na świecie, Warszawa nie byłaby pierwsza, po drugie poparcie mieszkańców co do tego projektu jest duże – a po trzecie, marketingowy rynek ma w końcu wyjście awaryjne. Nie będzie płakać po billboardach – bo już od dawna i tak przerzuca coraz odważniej swoje budżety Internetu i telefonów komórkowych – uważa Juliusz Korwin,  specjalista od aplikacji reklamowych, dyrektor marketingu Powermat Polska.
Słowa eksperta potwierdzają liczby. Wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce w 2016 roku wyniosły, wedługg agencji Starcom, ponad 496 mln zł. Tymczasem wydatki na reklamę w sieci wyniosły ponad 2 miliardy 355 milionów i wzrosły o 20 milionów złotych w stosunku do poprzedniego roku.

– Przyszłość przekazów marketingowych to podejście indywidualne, komunikaty spersonalizowane – a takich billboard nie zapewni. Tu aplikacje mobilne, reklamy na Facebooku czy rozwiązania Googla są bezkonkurencyjne. No i dochodzi teraz jeszcze ten kolejny cios. Zadany prosto w warszawskie, outdoorowe serca – czyli restrykcyjna uchwała krajobrazowa stolicy, która może pociągnąć za sobą kolejne aglomeracje – dodaje Korwin.

Czy ograniczenie outdooru przez miasta przyspieszy panujący trend związany z przejściem reklamy z tradycyjnych zewnętrznych nośników do wirtualnego świata? Korwin uważa, że tak. – Obecnie światowe trendy zmierzają w stronę spersonalizowanych komunikatów. Dziś liczy się to, jak dobrze znamy naszego klienta, czy znamy jego zwyczaje oraz, czy mamy mu coś do zaoferowania. Z tego punktu widzenia reklama zewnętrzna to tylko dystraktor, który nie daje żadnej z tych korzyści. W przypadku takiej reklamy doskonale sprawdza się powszechnie utarte przekonanie, że połowa pieniędzy wydanych na reklamę jest wyrzucana w błoto, tylko nie wiadomo która. To powinno zastanowić właścicieli firm, czy stać ich na takie marnotrawstwo.

– Dzisiejszy smart konsument wie, że firmy chcą, by on widział reklamę. Oczekuje więc czegoś w zamian. Nie będzie poświęcał swojego cennego czasu za darmo... Co może dostać? Rozrywkę. Informację. Zniżkę. Usługę. Albo wszystko naraz. Nowoczesne aplikacje dają mu to COŚ WIĘCEJ i dzięki temu są tak skuteczne  – dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane