Zmierzch ery hipermarketów w Europie Zachodniej

Autor: The Telegraph 1 lipca 2014 12:21

Jak pokazują prognozy IGD dotyczące rynku brytyjskiego, formaty hipermarketów i dużych supermarketów (tzw. superstores, w odróżnieniu od mniejszych supermarketów o powierzchni do 2,3 tys. mkw.) za pięć lat generować będą łącznie mniejsze przychody ze sprzedaży, niż dyskonty, sklepy convenience i e-handel razem wzięte. Oznacza to problemy dla takich gigantów handlowych, jak Tesco, Asda, Sainsbury's i Morrisons - donosi "The Telegraph".

IGD przewiduje, że choć sprzedaż we wszystkich sklepach spożywczych różnych formatów w ciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie w Wielkiej Brytanii o 16 proc., to w przypadku dużych supermarketów i hipermarketów zmaleje ona o ok. 4 proc.
W 2019 r. przychody ze sprzedaży dużych supermarketów i hipermarketów wyniosą 70,8 mld funtów, podczas gdy obecnie jest to 73,7 mld funtów. Jednocześnie udziały tych formatów w rynku brytyjskim zmaleją z 42,2 proc. do 34,9 proc. - zauważa "The Telegraph".
Sprzedaż generowana przez dyskonty takie jak Aldi czy Lidl w ciągu 5 lat ma się podwoić, dzięki czemu format ten uzyska 10,5 proc. udziału w całym rynku brytyjskim. Obecnie jest to 6,2 proc. Oznacza to, że w 2019 roku na każde 9 funtów wydane przez Brytyjczyków w sklepach spożywczych, 1 funt zostanie wydany w dyskontach.
Z prognoz IGD wynika, że segment e-commerce w omawianym okresie czasu wzrośnie o 119 proc., podczas gdy przychody ze sprzedaży sklepów convenience, takich jak Tesco Express i Sainsbury's Local, zwiększą się o ok. jedną trzecią. Udziały sklepów convenience w rynku brytyjskim w ciągu pięciu lat wzrosną do 24,1 proc.

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane