PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Znacząco wzrasta udział marek własnych w sprzedaży sklepów

Autor: Rzeczpospolita 28 stycznia 2013 09:14

Marki własne sieci handlowych powoli, ale systematycznie podbijają polski rynek. Choć ich udział wciąż jest relatywnie niewielki - ok. 17 proc., podczas gdy w Niemczech czy Szwajcarii ponad 40 proc. - to jednak w ostatnim roku znacząco wzrósł. To efekt zarówno niższych od markowych odpowiedników cen (średnio 20 - 30 proc.), jak i systematycznej poprawy ich jakości, co przekłada się na wzrost zainteresowania konsumentów - pisze "Rzeczpospolita".


Z danych udostępnionych przez firmę Nielsen wynika, że w 2012 r. rynek produktów spożywczych wzrósł o 6,7 proc., podczas gdy marki własne w tym segmencie zwiększyły sprzedaż o 20,1 proc. W przypadku wyrobów chemicznych tańsze odpowiedniki zyskały aż 23,5 proc., podczas gdy rynek wzrósł o 6,2 proc. - czytamy w "Rz".

W wielu kategoriach towarów udział marek własnych jest imponujący. W przypadku niektórych rodzajów przekąsek czy słodyczy to nawet ponad 40 proc. Podobnie jest, jeśli chodzi o artykuły higieniczne czy wody mineralne.

Nielsen podaje, że najszybciej sprzedaż marek własnych rośnie w dyskontach, których oferta i tak składa się w ok. 
70 - 80 proc. z takiego asortymentu. Z kolei najniższą dynamikę widać w hipermarketach.

Są jednak kategorie towarów wyjątkowo odporne na ten trend. To zwłaszcza produkty dla dzieci - o ile w przypadku pieluch udział marek własnych rośnie, to dla żywności dla maluchów jest on nadal wyjątkowo niski - potwierdza "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11396

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane