PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Zwiększy się bezpieczeństwo transakcji w internecie

Autor: www.dlahandlu.pl 1 października 2013 10:35

Jak pokazują badania, z 19,5 mln polskich internautów, aż 5,5 mln nie robi zakupów przez sieć. Najczęstszym powodem jest obawa o bezpieczeństwo dokonywanych zakupów.

Do 13 grudnia 2013 roku Polska musi wprowadzić przepisy dyrektywy europejskiej z 2011 roku. Zgodnie z nowymi regulacjami, które powinny zacząć obowiązywać najpóźniej od czerwca 2014r., na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny kupujący będzie miał 14 zamiast obecnych 10 dni. Termin ten będzie biegł od momentu dostawy towaru do klienta, a gdy sklep nie poinformuje klienta o prawie odstąpienia od umowy, okres na zwrot wydłuży się do roku. Zwrot będzie dokonany bez żadnych dodatkowych kosztów dla kupującego, czyli nie zapłaci on za odesłanie towaru, a sklep wraz z kwotą za towar zwróci opłaty za dostawę. Zniknąć też muszą wszystkie inne dodatkowe opłaty np. wyższy niż standardowy koszt minuty polaczenia z infolinią sklepu.

- W roku 2012 Polacy kupili przez internet towary i usługi o wartości około 22 mld zł. Jest to jednak tylko niecałe 4 proc. całego handlu w Polsce. W innych krajach UE udział transakcji online często przekracza 10 proc. Dlatego w najbliższych latach polski rynek e-commerce powinien być jednym z najszybciej rosnących w Europie - mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.

Kupując online możemy być tak samo chronieni jak podczas standardowych zakupów, trzeba tylko pamiętać o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa. - Najważniejszy jest właściwy wybór sklepu internetowego.W pierwszej kolejności powinniśmy dokładnie obejrzeć stronę www sklepu z którego chcemy skorzystać. Czy jest w pełni profesjonalna i dokładnie opisuje cały proces zakupu, czy znajdziemy regulamin oraz dokładne dane podmiotu prowadzącego sklep. Szukajmy także wyczerpujących informacji o sposobie dostawy towaru. Brak któregokolwiek z tych elementów powinien nas zaniepokoić. Sprawdźmy opinie o sklepie, najwięcej dowiemy się przeszukując serwisy oceniające sklepy, fora dyskusyjne lub porównywarki cenowe. Zwracajmy większą uwagę na opinie negatywne niż pozytywne, zobaczmy, co internauci krytykują w funkcjonowaniu sklepu, pamiętając jednak o tym, że pośród rzeczywistych opinii mogą pojawić się inspirowane przez sam sklep lub konkurencję - radzi Paweł Majtkowski.


Podobał się artykuł? Podziel się!
  • JacekNF 2013-10-07 09:10:33

    Ania85

    To nie tak, będziesz musiała ponieść koszty przesyłki tylko wtedy jeśli nie zamieścisz odpowiedniej informacji w regulaminie. Musisz zamieścić informację, że w przypadku zwrotu towaru przez klienta, to on jest obciążony kosztami przesyłki.

    Teraz po prostu będzie trzeba wiele więcej informacji wprowadzić w regulaminy i umowy tak aby nie ponosić niepotrzebnych strat finansowych.

  • Ania85 2013-10-02 08:39:39

    Dlaczego ja jako sprzedawca miałabym zwrócić opłatę na odesłanie towaru przez klienta? Rozumiem reklamację z powodu wady towaru (wtedy wysyłka jest na mój koszt). Ale jeśli klient zwraca towar bo np. jednak się nie podoba czy z innego powodu to z jakiej racji ja mam ponosić tego konsekwencje? Jak tak dalej pójdzie to w ogóle nie będzie się opłacała sprzedaż przez internet.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane