REKLAMA
REKLAMA

Zwroty towarów bolączką e-handlu

Autor: Puls Biznesu 11 czerwca 2014 11:18

W minionym półroczu średni poziom zwrotów był najwyższy w przypadku produktów z kategorii „odzież” (ponad 28 proc.) i „elektronika” (ponad 21 proc.), natomiast najniższy w kategorii „książki” — niecałe 4 proc. - podaje "Puls Biznesu".

REKLAMA
Ze zwrotami boryka się handel na całym świecie. Badania przeprowadzone np. przez Uniwersytet w Regensburgu wykazały, że 37 proc. klientów e-sklepów dokonuje zwrotów bardzo rzadko (mniej niż 5 proc. ich transakcji), ale jest też grupa (4 proc. konsumentów), która odsyła ponad połowę zakupionych produktów.

W raporcie sporządzonym w 2013 r. przez skandynawską firmę kurierską Bring, wśród głównych powodów odsyłania towaru do e-sklepu wymienia się niewłaściwy rozmiar (54 proc.), zniszczony towar (24 proc.), wysłanie niewłaściwego produktu (12 proc.), niezgodność towaru z oczekiwaniamiodbiorcy (14 proc.) i zmianę zdania klienta (11 proc.).

Zwroty dla firm oznaczają spore straty. Jednak klienci oczekują, że towar z internetu będzie konkurował cenowo z tym, dostępnym w sklepach stacjonarnych, a do tego, że koszty wymiany i zwrotu weźmie na siebie sprzedawca. Pamiętać jednak trzeba, że polski e-commerce czekają zmiany prawne.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA