Zysk Carrefoura spadł o 14,3 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 marca 2012 13:49

Zysk Carrefoura spadł o 14,3 proc.

Carrefour ogłosił, że w 2011 roku zysk netto sieci spadł o 14,3 proc. do 371 milionów euro z 433 milionów euro w roku poprzednim.

Sprzedaż netto, osiągnięta głównie dzięki rynkom wschodzącym, wzrosła o 1 proc. do 81,3 mld euro i o 0.4 proc. z wyłączeniem kosztów paliwa i kursów walutowych. 

Zysk operacyjny spadł o 19,2 proc. do 2,2 mld euro, głównie na skutek słabej sprzedaży w hipermarketach w Grecji i Francji. W Europie sprzedaż spadła o 4,3 proc., przy czym w Belgii i Polsce doszło do zwrotu na rynku, zaś rynki grecki, włoski i hiszpański notowały znaczne spadki.

Firma wstrzymała projekt przekształceń hipermarketów w format Carrefour Planet, gdyż wyniki projektu okazały się mniej zadowalające niż zakładano. Póki co firma skupi się na cięciu kosztów, a dopiero później ruszy z inwestycjami w nowy, bardziej luksusowy format hipermarketów.

Lars Olofsson, prezes Carrefoura skomentował wyniki, mówiąc: -  W 2012 roku skupimy się na pilnowaniu kosztów i wykorzystywaniu naszych mocnych stron, by dostosować się do warunków, w których działamy. Będziemy kontynuowali wdrażanie strategii niskich cen, bardziej sprofilowanych promocji i rozszerzali ofertę produktów pod marką Carrefour.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane