Zysk netto AmRestu w I poł. 2014 na poziomie 13 mln zł

www.portalspozywczy.pl 14 sierpnia 2014 14:17

Zysk netto grupy AmRest, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w drugim kwartale 2014 r. 4,5 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Konsensus PAP zakładał zysk netto na poziomie 6,2 mln zł.

Spółka podała w raporcie, że jej zysk operacyjny wyniósł w II kwartale 2014 r. 27,4 mln zł (wobec 2,4 mln zł EBIT przed rokiem) i był wyższy o ponad 46 proc. od oczekiwań analityków na poziomie 18,7 mln zł.

EBITDA wzrosła w II kwartale 2014 r. do 82,3 mln zł z 54,7 mln zł rok wcześniej i była wyższa od oczekiwań analityków na poziomie 67,6 mln zł.

Przychody grupy w II kwartale 2014 r. wyniosły 713,6 mln zł wobec 665,2 mln zł rok wcześniej i były zgodne z konsensusem PAP i wcześniejszymi szacunkami publikowanymi przez spółkę.

Po pierwszym półroczu 2014 roku grupa AmRest ma 1,39 mld zł, 50,6 mln zł zysku operacyjnego, 155,1 mln zł EBITDA i prawie 13 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej.

Spółka podała, że marża EBITDA w pierwszej połowie roku wyniosła 11,2 proc. wobec 8,4 proc. rok wcześniej.

Nakłady inwestycyjne grupy AmRest mogą wynieść w tym roku ok. 360 mln zł wobec zakładanych wcześniej ok. 380 mln zł.

Wyniki największej dywizji grupy - Europy Centralno-Wschodniej - przekroczyły oczekiwania zarządu, notując poprawę zarówno marżowości, jak i wzrost sprzedaży w restauracjach porównywalnych. - W drugim kwartale 2014 roku marka Burger King w Polsce po raz pierwszy osiągnęła dodatni wynik na poziomie EBITDA, a KFC w Polsce mogła pochwalić się najlepszymi wynikami od 2012 roku - mówi Henry McGovern. - Bazując na danych z ostatniego okresu obserwujemy wzrost sprzedaży porównywalnej na większości naszych rynków z wyjątkiem Polski, gdzie dynamika ta zmalała w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku. Sytuacja ta zdaje się być w korelacji do informacji o spadkach liczby odwiedzin komunikowanymi przez niektóre centra handlowe. Mamy nadzieję, że zjawisko to jest tymczasowe, a wraz z zakończeniem wakacji na rynek Polski powrócą trendy wzrostowe w sprzedaży porównywalnej - komentuje Henry McGovern.

Zarząd AmRest jest przekonany, że pozytywne trendy w marżowości się utrzymają, wsparte redukcją kosztów budowy restauracji oraz szeregiem działań poprawiających efektywność na większości poziomów rachunku zysku i strat. 

W pierwszej połowie roku grupa otworzyła 28 nowych restauracji. Na 14 sierpnia sieć liczy 759 lokali.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane