Zysk netto Emperii wyniósł w II kw. 12 9,1 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 31 sierpnia 2012 10:33

Zysk netto Emperii wyniósł w II kw. 12 9,1 mln zł

Zysk netto Emperii z działalności kontynuowanej, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w II kw. '12 9,1 mln zł, wobec konsensusu 14,7 mln zł zysku.Strata operacyjna w II kwartale wyniosła 0,7 mln zł.


Po pierwszym półroczu 2012 roku Emperia 978,9 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 909,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 10,87 mln zł z prawie 5 mln zł przed rokiem. Zysk netto z działalności kontynuowanej, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 36,58 mln zł. 

- Istotny wpływ na wyniki finansowe Grupy Emperia w pierwszym półroczu b.r. miały, niższe od oczekiwanych, notowania segmentu detalicznego. Jednym z kluczowych czynników wpływających na taki stan rzeczy był przedłużający się proces wyłonienia inwestora dla spółek detalicznych, który spowodował utrudnienia w negocjacjach handlowych z dostawcami, wstrzymanie wielu projektów organizacyjnych i inwestycyjnych oraz zmniejszenie tempa rozwoju. Na poziom wypracowanych wyników całego segmentu wpłynęło również zawiązanie rezerw na trwale nierentowne placówki Delima poprzedzone podjęciem ostatecznej decyzji o zaprzestaniu dalszego rozwoju supermarketów delikatesowych Delima.
Obecnie, wdrażane są różnorodne działania optymalizujące strukturę całej Grupy Kapitałowej, jak też struktury organizacyjne poszczególnych spółek. Przykładem jest decyzja o połączeniu spółek Infinite Sp. z o.o. i Emperia Info Sp. z o.o., która powinna przyczynić się do wzrostu ich efektywności oraz wzmocnienia pozycji na rynku usług informatycznych skierowanych dla firm handlowych. Zakończenie procesu konsolidacji spółek informatycznych zaplanowane jest na koniec 2012 roku. W najbliższym czasie będziemy koncentrować nasze działania przede wszystkim na rozwoju segmentu supermarketów. Przed nami stoi wiele wyzwań, ale wierzę, że posiadane przez nas kompetencje i doświadczenie oraz obiecujące perspektywy rozwoju formatu supermarketów w Polsce pozwolą znacząco wzmocnić pozycję Emperii na tym rynku, istotnie poprawić jej wyniki finansowe i tym samym zwiększyć wartość Grupy dla akcjonariuszy - podsumowuje Artur Kawa, prezes Emperia Holding S.A. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane