REKLAMA
REKLAMA

Zysk ZM Henryk Kania wyższy o 108 proc. dzięki współpracy m.in. z Auchan, Biedronką i Lidlem

Autor: dlahandlu.pl 12 marca 2015 09:56

Zysk ZM Henryk Kania wyższy o 108 proc. dzięki współpracy m.in. z Auchan, Biedronką i Lidlem

Zakłady Mięsne Henryk Kania osiągnęły w 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i jest o 108 proc. wyższy rok do roku. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.

REKLAMA
„ Znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania mają efektywne metody produkcji oraz współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju. Wędliny marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro trafiły w 2014 roku do prawie 6 milionów gospodarstw domowych, a 44 proc. z nich dokonało zakupu naszych wyrobów więcej niż jeden raz. Planujemy m.in. rozszerzyć linię asortymentową wyrobów plastrowanych, zwiększyć sprzedaż produktów pod marką własną oraz wdrożyć program umaszynowienia procesów przetwórczych - powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu ZM Henryk Kania.
Według danych instytutu GfK Polonia, wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło w 2014 roku około 5,7 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że w analizowanym okresie prawie co drugie gospodarstwo domowe kupiło produkty konfekcjonowane z Pszczyny .
W 2014 roku udział marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku kabanosów paczkowanych wyniósł 14%. Konsumenci coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, co oznacza, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę. Dlatego Henryk Kania i Henryk Kania Maestro stale rozszerzają i dostosowują portfolio produktów paczkowanych do trendów panujących na rynku.
W 2013 roku wartość polskiego rynku mięs i wędlin przekroczyła poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na produkty mięsne.
Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.

Spółka realizuje produkcję w zakładach przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę. Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto, Real oraz Żabka.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA