Zyski Metro Group wzrosły o 6,6 proc., bo firma tnie koszty

Autor: Reuters 3 maja 2011 15:08

Zyski Metro Group wzrosły o 6,6 proc., bo firma tnie koszty

Wyniki Metro, czwartej co do wielkości sieci handlowej na świecie, potwierdziły obawy, że program oszczędnościowe i rosnące ceny ograniczają wydatki konsumentów, mimo kolejnych dowodów na globalne ożywienie gospodarcze - podał Reuters.

Niemiecka grupa podała, że jej zysk operacyjny w pierwszym kwartale wzrósł o 6,6 procent, do 145 milionów euro, w dużej mierze za sprawą cięcia kosztów. Sprzedaż utrzymała się jednak na dotychczasowym poziomie 15,5 miliarda euro, podczas gdy analitycy spodziewali się niewielkiego wzrostu. Akcje Metro straciły na otwarciu 1,1 procent.

Metro podało, że wydatki zostały ograniczone przez późną Wielkanoc, a uwzględniając te święta sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień wzrosły o 1,1 procent. Grupa potwierdziła również, że w 2011 roku spodziewa się wzrostu sprzedaży o ponad cztery procent i zysku operacyjnego o 10 procent.

 „Tempo wzrostu zysków będzie w dużej mierze zależało od dalszej poprawy ogólnej sytuacji ekonomicznej i możliwości podniesienia cen po stronie zaopatrzeniowej", podało Metro.

Grupa, która prowadzi ponad 2.100 sklepów w 33 krajach podała w marcu, że zagrożenie dla ożywienia gospodarczego wzrosło po trzęsieniu ziemi w Japonii i niepokojach w świecie arabskim. W rezultacie kurs akcji spółki spadł mimo lepszych od oczekiwanych wyników za 2010 rok.

 


 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane