Food Show 2017: Turystyka kulinarna (pełna relacja)

Autor: www.dlahandlu.pl 19 marca 2017 17:22

Food Show 2017: Turystyka kulinarna (pełna relacja) fot. PTWP

Turystyka napędzała gastronomię od dawna. Teraz jednak role się odwróciły i to gastronomia zaczyna napędzać turystykę. Co prawda w Polsce turystyka kulinarna dopiero raczkuje, ale mamy spore szanse na przyciągnięcie turystów zagranicznych, którym przejadły się zachodnioeuropejskie smaki - mówili uczestnicy debaty "Turystyka kulinarna" która odbyła się podczas Food Show 2017 w Katowicach.

Co to jest turystyka kulinarna?

Karolina Buczkowska-Gołąbek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej, stwierdziła na wstępie, że w Polsce od pewnego czasu możemy mówić o rozwoju turystyki kulinarnej, czyli podróżowaniu tylko po to, aby smakować lokalne potrawy. Różnych definicji turystyki kulinarnej jest jednak dużo. Z nich wszystkich można wysnuć jedną maksymę, że turystyka kulinarna jest jednym ze sposobów doświadczania innych kultur. Kultur w rozumieniu regionów. – Turysta, który kieruje się tą maksymą nie tylko je i degustuje, ale też podąża szlakami kulinarnymi, zwiedza manufaktury, zakłady i farmy, czyli wszystkie te miejsca w których jest wytwarzana regionalna żywność. Ludzie chcą zobaczyć gdzie rośnie, gdzie produkuje się żywność, chcą brać udział w dedykowanych eventach i warsztatach. Poszukują również gotowych ofert wycieczek. Na świecie są dostępne dedykowane oferty winiarskie, serowe, herbaciane. W Polsce takich ofert jeszcze nie ma. U nas dominuje turystyka regionalna. Tak naprawdę w Polsce o turystyce kulinarnej możemy mówić dopiero od 5 lat – podkreślała ekspertka.
Dziś w Polsce istnieje ok. 30 szlaków kulinarnych. Sektor się jednak sukcesywnie rozwija.
- Na pewno w naszym kraju można mówić o zalewie wydarzeń kulinarnych. Jest ich kilkaset. Mamy natomiast mało placówek tematycznych o charakterze muzealnym, gdzie ktoś mógłby ciekawie opowiadać o historii kulinarnej regionu. Nie mamy również na rynku ofert gotowych wycieczek. Są oferty dla gości zagranicznych, ale są to propozycje za drogie dla polskiego turysty. Musimy przygotować ofertę skrojoną na polską kieszeń – podsumowała Karolina Buczkowska-Gołąbek.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane