Makro zanotowało wzrost wartości koszyka przy promocji z Visą

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2017 10:48

Cross-marketing, cross-selling czy też cross-promocja to połączenie działań promocyjnych dwóch lub więcej sprzedawców w celu osiągnięcia wspólnych efektów marketingowych, wizerunkowych i/ lub sprzedażowych. Najczęściej decydują się na nie firmy, których oferty, branże czy produkty wzajemnie się uzupełniają.

Dzięki współpracy ze sprzedawcą stacjonarnym lub internetowym, odpowiednia promocja może zachęcić klienta do skorzystania z oferty, bo otrzymuje on fizyczną korzyść w punkcie handlowym – np. bon do wykorzystania na zakupy w sklepie za pobranie aplikacji na smartfona. Ponadto, prowadząc wspólną kampanię marketingową, komunikacja i dotarcie do kluczowych klientów obu partnerów jest podwójne. Cross-promocja to także szansa na: optymalizację wydatków marketingowych dzięki wspólnym materiałom reklamowym;  rozszerzenie zasięgu i efektywności działań dzięki nowym kanałom komunikacji; poprawę wizerunku firmy poprzez współpracę z zaufanym partnerem.

Jednym z przykładów cross-promocji pomiędzy sprzedawcą stacjonarnym a usługodawcą jest współpraca sieci hurtowni MAKRO oraz wydawcy kart Visa. Akcja skierowana była do właścicieli kart Visa i obowiązywała we wszystkich 30 placówkach MAKRO w całej Polsce. Klienci przy płatności za min. 500 zł otrzymywali bon o wartości 50 zł na kolejne zakupy, a automatyczne przyznawanie rabatów było możliwe dzięki zastosowaniu technologii ZenCard na terminalach płatniczych. Komunikacja akcji odbyła się poprzez wspólne materiały reklamowe. – Zanotowaliśmy zwiększenie liczby dziennych transakcji kartami płatniczymi, a także wzrost wartości średniego koszyka zakupowego. To wyraźnie pokazuje, że zastosowanie ciekawej formy promocji przy użyciu nowoczesnej technologii wpływa na efektywność i powodzenie działań cross-marketingowych – mówi Jarek Sygitowicz, współzałożyciel i CMO ZenCard.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10963

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane