Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ponad 5 mln zł straty netto Grupy Organic Farma Zdrowia

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2018 11:19

Ponad 5 mln zł straty netto Grupy Organic Farma Zdrowia Fot. materiały prasowe Organic Farma Zdrowia

Sprzedaż Organic Farma Zdrowia w 2017 roku wzrosła o 3 proc. i wyniosła 56,05 mln. Sprzedaż spółki zależnej Eko-Wital wzrosła o 21 proc. i wyniosła 53,1 mln zł. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia w 2017 roku wyniosła 93,3 mln zł odnotowując wzrost o 2,4 proc. Strata netto Grupy to blisko 5,06 mln zł wobec 3,03 mln zł na koniec 2016 roku.

- W 2017 roku spółki Grupy związane z rynkiem żywności ekologicznej odnotowały doskonałą, 10-proc. dynamikę wzrostu sprzedaży – wielkość uzyskanej sprzedaży to 232 mln zł. Tyle wyniosła w 2017 roku sprzedaż Organic Farma Zdrowia i kapitałowo z nią powiązanych spółek (Organic Farma Zdrowia, Eko-Wital, Bio Planet). Poszczególne spółki jak i cała Grupa uzyskały po raz kolejny z rzędu wzrosty sprzedaży. Mimo sukcesów związanych z uzyskaniem kolejnych wzrostów sprzedaż, to ostateczne wyniki rentowności okazały się być słabsze niż w roku poprzednim. Był to efekt znacząco wyższych kosztów. W przypadku Organic Farma Zdrowia były to ogromne koszty zamknięć ośmiu trwale nierentownych sklepów, rekordowych inwestycji w nowe sklepy (w tym w pierwszy w Polsce market ekologiczny) oraz w rewitalizację aż 12. delikatesów - napisał w liście do akcjonariuszy Sławomir Chłoń, prezes zarządu OFZ.

W przypadku spółki Eko-Wital głównym czynnikiem wzrostu kosztów była inkorporacja w lutym 2017 roku uprzedniego magazynu centralnego i logistyki Spółki Organic Farma Zdrowia.
Spółka Bio Planet wprawdzie uzyskała lepszy wynik niż w 2016 roku, ale był to wzrost niższy od oczekiwanego, również ze względu na wyższe - w stosunku do wzrostu sprzedaży - koszty reorganizacyjne i osobowe.

- Przed zarządami wszystkich spółek Grupy stoi ciężka praca związana z konsekwentną realizacją wszystkich, sprawdzonych elementów przyjętej w każdej ze spółek strategii. Wyzwaniami są: większa dynamika wzrostu sprzedaży, wzrost lub utrzymanie marży i wyhamowanie wzrostu kosztów - poinformował Sławomir Chłoń.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,07

  • Min

    3,23

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.