Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

15,6 mln zł sprzedaży Organic Farma Zdrowia

Autor: www.dlahandlu.pl 16 maja 2014 11:21

15,6 mln zł sprzedaży Organic Farma Zdrowia

Sprzedaż Grupy Kapitałowej Organic Farma Zdrowia w I kwartale 2014 roku wyniosła 15,6 mln złotych, co stanowi 17,4 proc. wzrostu do analogicznego okresu poprzedniego roku. - Wzrost ten jest na podobnym poziomie jak w IV kwartale 2013 roku (wtedy było to 17 proc.), ale sama wysokość sprzedaży jest nowym rekordem sprzedaży kwartalnej w historii Grupy - podaje firma.

Na sprzedaż tą złożyły się przychody spółki Organic Farma Zdrowia na poziomie 11,5 mln zł, co stanowi 7,7 proc. wzrostu oraz 5,6 mln zł z 39 proc. wzrostem sprzedaży spółki zależnej Eko-Wital. - Sprzedaż obu spółek była rekordowa w ich historii i była między innymi efektem zauważalnego ożywienia popytu na produkty ekologiczne. Stanowi jednak duże osiągnięcie w okresie, w którym występował ciągły, kilkuprocentowy spadek odwiedzalności centrów handlowych oraz słabe nastroje konsumenckie mające wpływ na sprzedaż detaliczną w tym okresie. Rentowność spółek dystrybucyjnych Grupy była bardzo dobra, co wynikało głównie z doskonałej dynamiki sprzedaży - informuje zarząd.

Spółka Eko-Wital wypracowała 5,6 mln zł sprzedaży (39proc. wzrostu), które dały 147 tys. złotych zysku netto a spółka Bio Planet przy sprzedaży 15,3 mln zł (58 proc. wzrostu) wypracowała 468 tys. złotych zysku netto. Rentowność Spółki Organic Farma Zdrowia była niższa niż w I kwartale 2013 i wyniosła 25 tys. złotych zysku netto i 459 tys. złotych wyniku EBITDA.

- Mniejsza rentowność spółki w tym okresie wynika z faktu uruchomienia w 2013 roku aż 6-ciu nowych jednostek handlowych (5-ciu sklepów stacjonarnych i jeden, nowy sklep internetowy), z czego aż 4-y jednostki były uruchomione pod koniec roku. Wszystkie te sklepy będą partycypować we wzroście wyników w przyszłych okresach, ale w omawianym okresie tylko dwa pierwsze zbliżyły się do break-even a pozostałe generowały jeszcze znaczące straty. Na rentowność spółki w tym okresie również duży wpływ miały znacząco większe koszty marketingu (w stosunku do poprzednich lat). W marketingu zarząd spółki upatruje ogromną szansę na dalsze, znaczące wzrosty sprzedaży, które wygenerują pod koniec roku i w kolejnych latach godziwe zyski. Doskonałe wyniki osiągnęła w I kwartale 2014 roku Grupa Green Way S.A., która wypracowała 1,4 mln złotych sprzedaży, co stanowi 40 proc. wzrostu i 154 tys. złotych zysku netto w stosunku do 180 tys. zł straty rok wcześniej, przy czym sama spółka Green Way S.A. osiągnęła stratę w kwocie 5 tys zł na sprzedaży 372 tys. zł. EBITDA Grupy w 1-tym kwartale wyniosła 714 tys. złotych i była o 12,9 niższa niż przed rokiem- tłumaczy OFZ.

Organic Farma Zdrowia to największa w Polsce sieć samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi. Sieć składa się z 25 sklepów na terenie kraju tj. w Warszawie, Gdyni, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Płocku, Poznaniu, Wrocławiu, Piasecznie i Konstancinie i sprzedaje ekologiczną żywność, kosmetyki oraz środki higieny. Firma posiada również Delikatesy internetowe: www.organic24.pl, które oferują on-line największy w kraju asortyment produktów ekologicznych. Spółka Organic Farma Zdrowia S.A. jest notowana na rynku NewConnect. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.