15 tys. punktów sprzedaży Kolportera z systemem EDI

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2016 12:03

15 tys. punktów sprzedaży Kolportera z systemem EDI System EDI umożliwia elektroniczną wymianę danych handlowych z klientami Fot. Kolporter

Już 15 tysięcy punktów sprzedaży prasy, obsługiwanych przez Kolportera korzysta z systemu elektronicznej wymiany danych EDI. Zdaniem przedstawicieli spółki w ostatnim okresie znacząco rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem w grupie małych punktów handlowych.

System EDI, umożliwiający elektroniczną wymianę danych handlowych z klientami, z powodzeniem stosowany jest przez Kolportera od 2005 roku. O ile na początku z EDI korzystały współpracujące ze spółką sieci handlowe, obecnie dużą grupę stanowią także klienci indywidualni, sprzedający prasę w swoich sklepach. Z elektronicznej wymiany dokumentów korzysta ponad 15 tys. punktów sprzedaży prasy obsługiwanych przez Kolportera.

– Przed kilku laty wielu indywidualnych sprzedawców prasy nie miało odpowiedniego oprogramowania komputerowego, które jest konieczne do wymiany EDI – mówi Bogusław Morański, dyrektor Pionu Sieci Sprzedaży w Kolporterze. – Dzisiaj jest inaczej – obie strony dysponują odpowiednimi narzędziami, tzn. systemem sprzedaży i sprzętem, pozwalającymi na przesyłanie elektronicznych danych, co jest warunkiem koniecznym, by nastąpiła pełna integracja.

Za pośrednictwem Elektronicznej Wymiany Danych EDI na wskazany adres mailowy lub serwer FTP codziennie wysyłane są najważniejsze z punktu widzenia sprzedawców dokumenty: dowody dostawy i zwrotu prasy, protokoły rozliczeniowe, inwentaryzacyjne, faktury i faktury korygujące.
W przypadku korzystania z dokumentów standardowych (papierowych), na przyjęcie do systemu kilkudziesięciu tytułów prasowych do sklepu sprzedawca musi poświęcić około 40 minut, tyle czasu zajmuje mu bowiem wypełnienie dokumentacji. Jeśli jednak ma w swoim punkcie sprzedaży uruchomioną usługę EDI, cała operacja trwa nieco ponad minutę – różnica w czasie więc jest ogromna.

– Tych zalet jest dużo więcej. Klient otrzymuje z wyprzedzeniem informację o wielkości dostawy przed jej fizycznym otrzymaniem, możemy wspólnie rozwijać sprzedaż w punkcie dzięki informacji o sprzedaży dziennej prasy, lub otrzymując informację o aktualnych stanach magazynowych danego tytułu w danym dniu w punkcie sprzedaży. Sądzę, że to kwestia czasu, by w naszych rozliczeniach z klientami zdecydowana większość dokumentów papierowych została zastąpiona plikami elektronicznymi – to jest pod każdym względem korzystne dla obu stron – podkreśla Bogusław Morański.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć ponad 25 tysięcy terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Kolporter zarządza siecią ponad 1000 Saloników Prasowych i salonów Top-Press. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.