15 tys. punktów sprzedaży Kolportera z systemem EDI

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2016 12:03

15 tys. punktów sprzedaży Kolportera z systemem EDI System EDI umożliwia elektroniczną wymianę danych handlowych z klientami Fot. Kolporter

Już 15 tysięcy punktów sprzedaży prasy, obsługiwanych przez Kolportera korzysta z systemu elektronicznej wymiany danych EDI. Zdaniem przedstawicieli spółki w ostatnim okresie znacząco rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem w grupie małych punktów handlowych.

System EDI, umożliwiający elektroniczną wymianę danych handlowych z klientami, z powodzeniem stosowany jest przez Kolportera od 2005 roku. O ile na początku z EDI korzystały współpracujące ze spółką sieci handlowe, obecnie dużą grupę stanowią także klienci indywidualni, sprzedający prasę w swoich sklepach. Z elektronicznej wymiany dokumentów korzysta ponad 15 tys. punktów sprzedaży prasy obsługiwanych przez Kolportera.

– Przed kilku laty wielu indywidualnych sprzedawców prasy nie miało odpowiedniego oprogramowania komputerowego, które jest konieczne do wymiany EDI – mówi Bogusław Morański, dyrektor Pionu Sieci Sprzedaży w Kolporterze. – Dzisiaj jest inaczej – obie strony dysponują odpowiednimi narzędziami, tzn. systemem sprzedaży i sprzętem, pozwalającymi na przesyłanie elektronicznych danych, co jest warunkiem koniecznym, by nastąpiła pełna integracja.

Za pośrednictwem Elektronicznej Wymiany Danych EDI na wskazany adres mailowy lub serwer FTP codziennie wysyłane są najważniejsze z punktu widzenia sprzedawców dokumenty: dowody dostawy i zwrotu prasy, protokoły rozliczeniowe, inwentaryzacyjne, faktury i faktury korygujące.
W przypadku korzystania z dokumentów standardowych (papierowych), na przyjęcie do systemu kilkudziesięciu tytułów prasowych do sklepu sprzedawca musi poświęcić około 40 minut, tyle czasu zajmuje mu bowiem wypełnienie dokumentacji. Jeśli jednak ma w swoim punkcie sprzedaży uruchomioną usługę EDI, cała operacja trwa nieco ponad minutę – różnica w czasie więc jest ogromna.

– Tych zalet jest dużo więcej. Klient otrzymuje z wyprzedzeniem informację o wielkości dostawy przed jej fizycznym otrzymaniem, możemy wspólnie rozwijać sprzedaż w punkcie dzięki informacji o sprzedaży dziennej prasy, lub otrzymując informację o aktualnych stanach magazynowych danego tytułu w danym dniu w punkcie sprzedaży. Sądzę, że to kwestia czasu, by w naszych rozliczeniach z klientami zdecydowana większość dokumentów papierowych została zastąpiona plikami elektronicznymi – to jest pod każdym względem korzystne dla obu stron – podkreśla Bogusław Morański.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć ponad 25 tysięcy terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Kolporter zarządza siecią ponad 1000 Saloników Prasowych i salonów Top-Press. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane