Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

20-lecie Rabat Detal: Wszystko zaczęło się ... od chałwy

Autor: pr 17 maja 2016 14:32

W 1989 roku w Katowicach na ul. Sokolskiej w swoim sklepie Jan Kania poznaje Andrzeja Muchę, który z hurtowni na „Obrokach” sprzedawał mu duże ilości chałwy. Z tej znajomości w 1992 roku zrodziło się wspólne przedsięwzięcie - sieć sklepów PIGWA. Podczas jednego z wyjazdów do hurtowni chemicznej poznają się z Błażejem Ślęzakiem, właścicielem sklepów APLAUZ . Dzięki tej znajomości zrodziła się myśl, w jaki sposób przeciwstawić się wchodzącej do Katowic niemieckiej sieci Plus Dyskont. Takie były początki powstania Rabat Detal.

W 1996 roku spotkała się grupa Kupców ze Śląska na czele z Janem Kanią, Andrzej Muchą i Błażejem Ślęzakiem i powołali do życia Polską Sieć Handlową Rabat. Inspiracją powołania do życia sieci była świadomość istniejącego zagrożenia ze strony pojawiających się i rosnących w siłę konkurencyjnych sieci zachodnich: super i hipermarketów oraz dyskontów.

- Wiele z nich, pomimo bardzo preferencyjnych warunków prowadzenia działalności handlowej w Polsce, zakończyło działalność ogłaszając upadłość, bądź sprzedając się swojej konkurencji, a RABAT DETAL działa i kończy dzisiaj 20 lat. Celem stworzenia takiej organizacji było nie tylko przetrwanie na coraz trudniejszym rynku, ale również stworzenie możliwości rozwoju polskim placówkom handlowym. W 2001 roku sieć zmienia charakter działania i osobowość prawną spółki. Zatrudniając nowy zarząd spółka przejęła prawo własności do znaku handlowego Rabat od spółki akcyjnej, utrzymując nazwę i dodając do niej słowo „detal", wskazujące na detaliczny charakter sieci - opisuje sieć.

W początkowym okresie sieć rozwijała się na terenie województw górnośląskiego, małopolskiego i opolskiego, zaś w latach kolejnych tj. 2004 – na dolnośląskim, 2006 – na wielkopolskim, kujawsko – pomorskim, lubuskim, 2014 – podkarpackim, łódzkim, lubelskim. Każdego roku utrzymuje się przyrost z 35 placówek w roku 2001, do prawie 1000 dzisiaj.
W 2008 roku Rabat Detal sprzedał większościowy pakiet udziałów firmie Eko Holding, zaś w 2013 Grupa PGD odkupiła udziały w spółce Rabat Detal i stała się jego największym udziałowcem.
Dzisiaj sieć działa w trzech formatach: sklepy monopolowe, convenience i ogólnospożywcze.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.