2016 rok w handlu tradycyjnym (podsumowanie)

Autor: www.dlahandlu.pl 28 grudnia 2016 09:02

2016 rok w handlu tradycyjnym (podsumowanie)

Akwizycje Grupy Eurocash, proces sprzedaży Żabki i restrukturyzacja sieci Makro – te tematy najbardziej elektryzowały branżę handlu tradycyjnego w 2016 roku. Poniżej lista najważniejszych wydarzeń na rynku.

Rok 2016 był również bardzo ważny dla Makro. Sieć nie tylko kontynuowała proces modernizacji swoich hal, ale ukierunkowała się na klienta z branży horeca. 22 listopada br. odbyło się re-otwarcie flagowej hali MAKRO zlokalizowanej przy Alejach Jerozolimskich 184 w Warszawie. Sieć chce zainwestować w remonty swoich obiektów 100 mln zł w ciągu trzech lat. Oprócz modernizacji hal, firma inwestuje również w zaplecze logistyczne. Niedawno MLP Group podpisało trzy nowe umowy z siecią hurtowni Makro Cash & Carry Polska, zgodnie z którymi dostarczy kolejne centra dystrybucyjne w Czeladzi oraz we Wrocławiu i Pruszkowie. Koncern zapowiedział też budowę czwartego magazynu, który powstanie niedaleko Krakowa. Firma w połowie roku podjęła kluczową decyzję o reorganizacji sprzedaży i zamknięciu 10 Makro Punktów oraz hali w Szczawnie-Zdroju. Pociągnęło to ze sobą zwolnienia grupowe.
Makro podobnie jak Eurocash inwestuje w swój format sklepów convenience. W tym roku podpisano już 400 nowych kontraktów na Odido w oparciu o kryteria jakościowe. W ciągu dwóch kolejnych lat liczba sklepów ma się zwiększyć do 3 tys.

Sieć hurtowni Selgros nie była tak aktywna w tym roku jak Makro. Firma uruchomiła jedną nową hurtownię w Warszawie przy ulicy Marsa oraz zmodernizowała obiekt w Białymstoku przy ulicy Produkcyjnej. Selgros Cash&Carry ma w Polsce 17 hurtowni. Firma zainwestowała do tej pory w naszym kraju ponad 1,2 mld zł. Docelowo władze spółki planują rozwinąć sieć w Polsce do 20 hal.

2016 r. na pewno okazał się bardzo ważny dla spółki Organic Farma Zdrowia, która w tym roku pozyskała nowego inwestora – włoską firmę EcorNaturaSi. Grupa nabyła łącznie 63,4 proc. akcji spółki za 39,07 mln zł. OFZ jest typowana na głównego konsolidatora ekorynku w Polsce.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,77

  • Min

    2,66

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6843
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.