2016 rok w handlu tradycyjnym (podsumowanie)

Autor: www.dlahandlu.pl 28 grudnia 2016 09:02

2016 rok w handlu tradycyjnym (podsumowanie)

Akwizycje Grupy Eurocash, proces sprzedaży Żabki i restrukturyzacja sieci Makro – te tematy najbardziej elektryzowały branżę handlu tradycyjnego w 2016 roku. Poniżej lista najważniejszych wydarzeń na rynku.

Warta odnotowania jest sytuacja sklepów na stacjach paliw. Chociaż wiele sieci detalicznych próbuje swoich sił na tym rynku, większości szyldów nie udaje się utrzymać w tych lokalizacjach. Pod koniec 2016 roku pisaliśmy, że Delikatesy Centrum, które działały na stacjach Orlen w Warszawie, Płocku, Gdańsku, Krakowie, Legionowie i Olsztynie zostały zamknięte. W ramach tego pilotażowego projektu koncern otworzył na swoich stacjach 10 placówek pod tym szyldem. W lutym 2016 roku podobnym efektem zakończyły się testy sklepów Tesco na stacjach Orlenu. Od połowy czerwca Orlen rozwija własny koncept sklepu przystacyjnego O'shop, a o zakończenie współpracy z siecią detaliczną koncern podsumował w następujący sposób: (…) Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych w trakcie testów wyników i zebranych w tym czasie opinii klientów. Testowane sklepy odpowiadały najnowszym trendom i oczekiwaniom naszych klientów. Dzięki temu projektowi, PKN ORLEN poszerzył swoje kompetencje, zebrał dużo nowych doświadczeń i zyskał wiedzę, która posłuży w dalszej działalności. Orlen na pewno na wiele pomysłów na przystacyjne sklepy, czego przykładem są ostatnie informacje zawarte w strategii koncernu na najbliższe lata. Aby zaoferować klientom unikalne doświadczenia zakupowe koncern planuje m.in.: udoskonalić format sklepu i kącików StopCafe, wdrożyć nowe produkty i usługi (usługi finansowe, platforma e-commerce i usługa click&collect, carsharing i car fleet management, mobilne płatności i zdalne zamówienia, elastyczna i spersonalizowana oferta w oparciu o Big Data ).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7864
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.