Analitycy: Segment Cash&Carry najlepsze lata ma już za sobą

Autor: PAP 7 marca 2017 21:02

Analitycy DM BZ WBK, w raporcie z 1 marca, obniżyli rekomendację dla Eurocash do "sprzedaj" z "kupuj", a cenę docelową do 29,1 zł z 47,5 zł wcześniej. Raport został przygotowany przy kursie 33,72 zł.

"Po bardzo rozczarowujących wynikach za IV kw. 2016 r. obniżamy rekomendację spółki Eurocash z +Kupuj+ do +Sprzedaj+. Eurocash odnotował nie tylko EBITDA o 11 proc. niższą od konsensusu rynkowego, ale, co jest jeszcze bardziej niepokojące, wyjątkowo niski poziom przepływów pieniężnych z powodu niekorzystnych zmian struktury sprzedaży na rzecz segmentu aktywnej dystrybucji, który charakteryzuje się znacznie gorszym profilem generowania gotówki" - napisano w raporcie.

"Jako że uważamy, że segment Cash&Carry najlepsze lata ma już za sobą, jesteśmy zmuszeni do zwiększenia prognozy zadłużenia netto do 385 mln zł i 199 mln zł w porównaniu z wcześniejszymi prognozami zasobów gotówkowych netto w wysokości 53 mln zł i 364 mln zł odpowiednio na lata 2017-18P" - dodano.

Analitycy DM BZ WBK obniżyli również prognozy wskaźnika EBITDA i zysku netto o 8 proc./16 proc. do 449 mln zł/185 mln zł i o 18 proc./29 proc. do 491 mln zł/204 mln zł odpowiednio na lata 2017-18.

"Po niedawnym spadku cen w następstwie publikacji słabych wyników Eurocash osiąga wskaźnik PE na rok 2017P równy 25x, wskaźnik EV/EBITDA na rok 2017P równy 11x, a wskaźnik FCF Yield na poziomie 2,9 proc. To implikuje premię wynosząca 32 proc./59 proc. i 17 proc./16 proc. w stosunku do podobnych spółek na PE i EV/EBITDA w 2017-18" - napisano.

Analitycy ocenili, że choć wycena spółki Eurocash może się wydawać atrakcyjna w porównaniu z Jeronimo, to inwestorzy powinni zachować ostrożność i patrzeć raczej na pogorszający się profil generowania gotówki, co jest kluczem do zrozumienia wyceny spółki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Karol 2017-03-08 15:21:12

    Zgadzam się, że typowe cash&carry najlepsze lata ma za sobą i pytanie jak duzi gracze poradzą sobie z możliwościami jakie daje technologia a w szczególności kanał e-commerce umożliwiający łatwe dotarcie do oferty wielu sprzedających. A sprzedający na rynku hurtowym muszą zmienić swoje modele biznesowe i zapomnieć już o łatwej marży uzyskiwanej jedynie na przechowywaniu towaru w hurtowni, a wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zaofertować im dostawę pod lokal/biuro, konfekcjonowanie dostaw, większy wybór, zintegrowanie z otwartymi platformami handlowymi i ofertowanie większej skali rynku. Możliwości jest dużo tylko potrzeba odwagi do zdecydowanych działań.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.