Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analityk: Eurocash może zagrozić Biedronce

www.portalspozywczy.pl 18 lutego 2015 10:13

Analityk: Eurocash może zagrozić Biedronce

- Prognozuję zysk netto 263 mln zł, co implikuje poprawę 35 proc. r./r. w 2015. Będzie to wynikało z konsolidacji przejętych aktywów, wzrostu organicznego oraz poprawy efektywności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

Zdaniem Kamila Szlagi w roku 2015 należy się spodziewać znaczącej, tj. dwucyfrowej poprawy zysku netto grupy Eurocash. Bardzo dobre wyniki będą z jednej strony konsekwencją optymalizacji kosztów, z drugiej zaś konsolidacji przejętych aktywów.

Eurocash od wielu lat realizuje strategię, której celem jest osiągnięcie pozycji lidera rynkowego. - Grupa porównuje się bezpośrednio do Biedronki, z którą chce realnie konkurować. W tym momencie przychody Biedronki nie będą znacząco rosły. Jeżeli Eurocash będzie bardziej efektywny, to jednocześnie będzie w stanie konsolidować rynek. W tym sensie Biedronka ma bardzo ograniczone możliwości przejęć i wzrostu - zaznacza Szlaga.W przekonaniu analityka pozycję grupy wzmacnia fakt, że ma silną pozycję na rynku hurtowym. Dzięki temu Eurocash będzie mógł skutecznie rozwijać się na rynku detalicznym.

Odnosząc się do sytuacji rynkowej obu firm Szlaga zauważa, że w obecnym roku Biedronka będzie przede wszystkim walczyła o efektywność, natomiast Eurocash będzie musiał ograniczać koszty. Z tego też powodu prognozowanie wyników jest utrudnione. Możliwa jest natomiast ekstrapolacja dotycząca kolejnych lat.

- Jeżeli założymy, że Eurocash będzie w pełni sprawny w kwestii swoich struktur, a Biedronka osiągnie sukces w odnowionym formacie, to przy 2-3 proc. wzroście Biedronki Eurocash będzie rozwijać się o przynajmniej kilka pp. szybciej - tłumaczy analityk.

- Dużym atutem Eurocashu jest fakt, że w najbliższym czasie będzie w stanie pokazywać bardzo dobre wyniki, przy jednoczesnym ograniczaniu kosztów. W przypadku całego rynku jest to wręcz niemożliwe. Spółka ma możliwości poprawy efektywności wewnętrznej, co może stanowić zaskoczenie dla konkurencji - przekonuje Szlaga.

Z tego właśnie powodu rynek spodziewa się, że w ciągu najbliższych dwóch lat dojdzie do kolejnego przejęcia przez grupę Eurocash, tym razem dużej sieci detalicznej. Zwiększy to skokowo skalę prowadzonego biznesu. - Sam fakt, że Eurocash był jednym z najbardziej aktywnych podmiotów w 2014 roku wynika z tego, że na rynku nie działo się zbyt wiele. Eurocash ma znaczne możliwości, aby rosnąć poprzez przejęcia, czy łączenie się z innymi podmiotami. Na ten moment nie jest jednak jeszcze gotowy, aby przeprowadzić dużą transakcję porównywalną do przejęcia Tradisu. - dodaje.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • analityk 2015-02-24 20:57:30

    Myślę, że UOKIK w którymś momencie powie STOP.

    Nie można przecież przejąć całego rynku.

  • Zbawca 2015-02-18 16:55:42

    I bardzo dobrze, biedra sie już nachapała

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.