Analityk: Plan Eurocashu otwierania własnych sklepów to nowość i szansa dla spółki

Autor: dlahandlu.pl 1 marca 2018 11:00

Analityk: Plan Eurocashu otwierania własnych sklepów to nowość i szansa dla spółki Na zdj. sklep sieci Mila, przejmowanej przez Grupę Eurocash. Fot. materiał prasowe

Wyniki Eurocash zaskoczyły negatywnie. Presja na marże może rodzić obawy o perspektywy na ten rok – uważa Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. Jej zdaniem, plan otwierania nowych własnych sklepów, jaki zakłada opublikowana wczoraj strategia Eurocashu, to nowość dla spółki i potencjalnie szansa. Jednak, może to zaostrzyć konkurencję między sieciami detalicznymi, o pozyskiwanie nowych lokalizacji.

- Wyniki Eurocash w dniu wczorajszym zaskoczyły mocno negatywnie, presja na marże widoczna była w większości segmentów, co może rodzić obawy o perspektywy na obecny rok. W ramach aktualizacji strategii spółka przedstawiła plan cięcia kosztów - w sumie 150 mln zł do 2020 roku. Jednak z drugiej strony spółka będzie musiała zmierzyć się z mocną presją na wzrost wynagrodzeń, co może w dużej mierze zniwelować efekty restrukturyzacji kosztowej – mówi serwisowi dlahandlu.pl Maria Mickiewicz.

Analityczka odnosi się także do strategii Eurocash, która zakłada między innymi powiększenie sieci sklepów o kolejne 900 placówek w ciągu 5 lat, przejęcia i wydatki na inwestycje rzędu 1-2 mld zł.

- W dniu wczorajszym Eurocash poinformował o planie mocniejszego wejścia w segment detaliczny, którego jednym z elementów ma być otwieranie nowych własnych sklepów w partnerstwie ze spółką nieruchomościową. Partner nieruchomościowy ma być odpowiedzialny za pozyskanie i przygotowanie nieruchomości. W podobnym systemie poszukiwania nowych lokalizacji działa obecnie wiele podmiotów, w tym dynamicznie rosnące Dino. Wydaje się zatem, że konkurencja o lokalizacje pod nowe sklepy może się nasilać – ocenia Maria Mickiewicz.

Planowany wzrost liczby sklepów o 900 placówek do 2023 miałby pochodzić z trzech źródeł: przejęć, otwarć sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum oraz otwarć nowych sklepów własnych.

- Pierwsze dwa źródła wzrostu nie są dla nas niczym nowym. Od lat spółka rozwija sieć franczyzową Delikatesy Centrum, w ostatnim okresie jednak borykała się z problemem wyraźnego spowolnienia wzrostu nowych placówek w tym segmencie. Również przejęcia w obszarze detalicznym są tematem aktualnym w ciągu ostatnich dwóch lat - Eurocash przejął już sieć EKO, obecnie czeka na zgodę na przejęcie sieci Mila. Proces ten zatem się dzieje, ale ze względu na potrzebne zgody i integracje przejmowanych biznesów, jest to raczej proces powolny, wymagający czasu i sporego wysiłku organizacyjnego – komentuje Maria Mickiewicz.

- Ostatnie źródło wzrostu czyli otwieranie nowych sklepów własnych wraz z partnerem nieruchomościowym to w przypadku spółki Eurocash nowość. Potencjalnie szansa, jednak na tym etapie nie ma jeszcze wybranego partnera nieruchomościowego ani zapewnionych działek pod sklepy, więc pierwsze takie sklepy mogłyby powstawać w naszej ocenie nie wcześniej niż w 2019 roku. Głównym wyzwaniem dla Eurocash może tutaj okazać się zdolność do pozyskiwania atrakcyjnych działek, biorąc pod uwagę dużą konkurencję w sektorze o nowe lokalizacje - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jasio 2018-03-20 18:19:04

    No tak, wyniki słabe to trzeba coś powiedzieć.

    Więc powiedzmy, że mamy plan.

    Jak można otworzyć x sklepów, jeśli dotychczas nie otworzyło się ani jednego ?

    Gdzie ten plan, jest jakaś grupa ludzi do realizacji tego planu, czy jest jakiś konkret ?

    Pani analityk odnosi się do czegoś, co nie istnieje (jeszcze).

  • Alek 2018-03-02 01:27:48

    Panie Polak, niech pań nie osądza ludzi nie znając całej sytuacji, nikt mnie nie zmuszał, tylko szkoda że po współpracy z ec takich rodzin jak ja jest 30-50! To jest to ryzyko? Albo tak kazali panu napisać albo nigdy pań nie miał nic wspólnego z nimi! Pozdrawiam serdecznie, w wolnej chwili polecam poczytać komentarze pod innymi artykułami o ec to może chodź trochę zrozumie pan takich jak ja i moja rodzina

  • Polak 2018-03-01 22:36:36

    Panie Alku, nikt Pana chyba do niczego nie zmuszał ? Każdy biznes rodzi takie ryzyko. Ważne, aby zabezpieczyć swój majątek tak, aby nie działy sie takie rzeczy jak pan opisuje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.